صدای مظلومیت زوج زندانی باشیم

 

حسن صادقی و فاطمه مثنی زوج محبوس در زندان‌های رجایی شهر کرج و اوین تهران هستند که هر یک به ۱۵ سال حبس محکوم شده و دوبار درخواست اعاده دادرسی داده اند اما هردوبار رد شده است.
حسن صادقی زندانی سیاسی در سال ۶۰ به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین در سن ۱۶ سالگی بازداشت و پس از ۶ سال از زندان آزاد شد، وی در حین بازداشت مورد ضرب و شتم “ضربات کابل و شلاق” قرار گرفت و شدت ضربات به حدی بوده که قسمتی از سر دچار فرو رفتگی و بروز مشکلات جسمی شده است.
این زندانی سیاسی سابق مجددا به همراه همسرش فاطمه مثنی در بهمن ماه سال ۹۱ به دلیل برگزاری مراسم ترحیم برای پدر ش که از مخالفان حکومت بود، به صورت خانوادگی به همراه دو فرزند ۱۹ و ۱۰ ساله‌شان بازداشت و درب منزلشان نیز پلمب شد. دختر آنها پس از گذشت سه روز و پسرشان نیز پس از یک ماه و نیم بازداشت از زندان آزاد شدند.




حسن صادقی وفاطمه مثنی پس از گذشت یک سال بازداشت با قرار وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شدند و در نهایت شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برای هر یک از این زندانیان حکم ۱۵ سال حبس تعزیری و مصادره اموال شامل (شش دانگ مغازه و منزل) صادر کرد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد.
فاطمه مثنی در تاریخ ۸ مهرماه ۱۳۹۴ در منزل بازداشت شد و همسرش حسن صادقی نیز در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه همان سال زمانی که برای ملاقات با همسر خود به سالن ملاقات زندان اوین رفته بود، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندانی رجایی شهر کرج منتقل شد.
حسن صادقی به دلیل سال‌های متوالی حبس، از بیماری‌های متعددی چون آب سیاه چشم، پوکی استخوان و ضعف استخوان کف پا، کمر درد و مشکل ستون فقرات و زخم معده رنج می‌برد.
فاطمه مثنی از مشکلات روده رنج میبرد
لازم به ذکر است این زوج زندانی از مرخصی و ملاقات حضوری محروم میباشند.
فاطمه مثنی متولد ۱۵ خرداد ۱۳۴۶ است؛ وی نیز زمانی که تنها ۱۳ سال داشت، همراه با مادرش به مدت ۳ سال در زندان بودند. اتهام آنها محاربه و بغی از طریق هواداری از سازمان مجاهدین اعدام شده بود. سه برادر فاطمه مثنی همراه با همسر یکی از برادرانش در سال‌های دهه شصت اعدام شده‌اند.
ستاد اجرایی فرمان امام تنها خانه این دو زندانی سیاسی را نیز مصادره کرده تا فرزندان این دو زندانی را از داشتن حتی سرپناهی محروم کند.
شکنجه و آزار خانواده قربانیان دهه شصت همچنان ادامه دارد…

نظرات

  1. BetMGM, Caesars and Rivers to Open $250M - DrmCD
    The Caesars-Celtic casino 수원 출장안마 in Caesars-Caesars, 세종특별자치 출장샵 Caesars 제주도 출장안마 Palace, to allow 전주 출장샵 gamblers from across 보령 출장마사지 the US to gamble in Atlantic City,

    پاسخحذف

ارسال یک نظر