اسماعیل عبدی معلمی در پشت میله های زندان


اسماعیل عبدی دبیر رسمی آموزش و پرورش اسلامشهر با مدرک کارشناسی ریاضی دارای ۲۱ سال سابقه تدریس است.



همچنین داور و مربی درجه ۲ فدراسیون شطرنج است. در سال ۱۳۸۱ در مسابقات کشوری فرهنگیان مقام دوم آورد و در المپیاد فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۸۴ در مشهد برگزار شد نفر سومی را به‌دست‌آورد. نایب قهرمانی تیمی کشوری را هم در کارنامه خود دارد.

این معلم زندانی اکنون در زندان قزلحصار کرج محبوس میباشد. این معلم زندانی سابقه بازداشت در سالهای ۱۳۸۵ ،۸۶.۸۷ را دارد که بعد از یک روز بازداشت آزاد شد  برای اولین بار در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد لازم به ذکر است که منزل وی نیز مورد تفتیش قرار گرفت و ماموران کامپیوتر وی را نیز همراه خود بردند.



اتهامات وی مصاحبه با رسانه های برون مرزی، اعتراض به وضعیت کشور، پیگیری مطالبات صنفی معلمان کشور و دفاع از زنده یاد فرزاد کمانگر است.


او پس از ۴۵ روز بازداشت با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد. سرانجام در سال ۱۳۹۰ در دادگاه توسط قاضی پیرعباسی به ۱۰ سال زندان محکوم شد که این حکم  به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمد.


او مجددا ۶ تیرماه ۱۳۹۴ توسط قرارگاه ثارالله دستگیر و  به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. که در یازده بهمن ماه سال ۱۳۹۴ توسط قاضی صلواتی به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اخلال در نظم عمومی” و “تبلیغ علیه نظام  به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. و این حکم در دادگاه تجدید نظر تایید شد با استناد به ماده ۱۳۴  ۵ سال حبس تعزیری ی در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود این معلم زندانی بهمراه جعفر عظیم زاده از روز دهم اردیبهشت ماه “اول ماه می روز جهانی کارگر” و هفته معلم، در اعتراض به امنیتی کردن فعالیتهای صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و معلمان و نقض حقوق بنیادین آنها و با خواست خارج کردن اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی کشور” و دیگر اتهامات امنیتی، از پرونده های خود و دیگر فعالین کارگری و معلمان زندانی دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند


این فعال صنفی معلمان در تاریخ ۲۵اردیبهشت سال ۱۳۹۵ با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی بطور موقت از زندان اوین آزاد شد که مجددا در تاریخ ۱۹ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بدون احضاریه قبلی در منزل شخصی اش بازداشت شد



او در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و “صدور احکام امنیتی” برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان و کارگران و با درخواست صریح “خروج پرونده‌ خود از حالت امنیتی به عادی ۳۷ روز در اعتصاب غذا کرد  و  به درخواست کانون صنفی معلمان  و خانواده خود به این اعتصاب پایان داد.


این معلم زندانی در تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۸، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از زندان اوین به مرخصی اعزام شده و روز دوشنبه ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، در حالیکه به دنبال صدور بخشنامه ی مرخصی از سوی قوه قضاییه، برای تمدید مرخصی خود به دادیاری زندان اوین مراجعه کرده بود،بازداشت  به زندان فرستاده شد.



پس از بازداشت حکم جدید ۱۰ سال زندان بر اساس پرونده سال ۱۳۹۰ که قبلاً به حالت تعلیق درآمده بود به ایشان ابلاغ شد.

روز شنبه ۲۳ اسفندماه سال گذشته از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال داده شد و پس از آن دوباره به زندان قزل‌حصار تبعید شد.

نظرات