انتقال نصرالله لشنی، زندانی سیاسی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه

  نصرالله لشنی، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین روز شنبه ۲ اسفندماه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف این زندان منتقل شد. انتقال این زندانی سیاسی  به سلول انفرادی جهت بازجویی در شرایطی است که این زندانی سیاسی در حال تحمل دوران حبس خود از بابت محکومیت پیشین است.




نصرالله لشنی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد. آاین زندانی سیاسی  در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بازداشت شد و به مدت ۲ ماه در بازداشت به سر برده. آقای لشنی از بابت این پرونده در سال ۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به شش سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی محکوم شد. این حکم نهایتا در دادگاه تجدیدنظر توسط قاضی زرگر عینا تایید شد.

نصرالله لشنی در تاریخ ۴ خردادماه ۹۵ به همراه همسرش به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کرده بود که جهت تحمل دوران محکومیت ۶ ساله خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

آقای لشنی شهریورماه ۹۸ در نامه ای سرگشاده از بازجویی های پیاپی خود و فشار وزارت اطلاعات برای همکاری خبر داده بود.

نصرالله لشنی بهار امسال از زندان به مرخصی اعزام شده و نهایتا در تاریخ ۱۸ خردادماه توسط ماموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شد.

نظرات