محکومیت سه نوکیش مسیحی در بوشهر به حبس، تبعید و محرومیت از کار

 حکم محکومیت ساسان خسروی، سام خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی، در دادگاه تجدیدنظر بوشهر عینا تایید شد. این شهروندان پیشتر در تاریخ ۱ تیرماه ۹۹، به همراه ۴ نوکیش مسیحی دیگر توسط دادگاه انقلاب بوشهر به حبس، تبعید و محرومیت از کار محکوم شده بودند.




ساسان خسروی، سام خسروی و حبیب حیدری، اول تیرماه امسال به همراه ۴ نوکیش مسیحی دیگر، توسط دادگاه انقلاب بوشهر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به حبس، جزای نقدی، تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی محکوم شده بودند.

بر اساس حکم صادره، سام خسروی، ساسان خسروی و حبیب حیدری هر کدام به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند. در کنار مجازات حبس سام و ساسان خسروی به مدت دو سال از اشتغال در مراکز اقامتی، که شغل فعلی آنهاست و همچنین اقامت در بوشهر نیز محروم شدند.

گفتنی است که این شهروندان روز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر بوشهر بازداشت شدند و پس از دو هفته، هر کدام از این شهروندان مسیحی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌طور موقت آزاد شدند.

آنها در مدت بازداشت در سلول انفرادی نگه داشته شدند و از دسترسی به وکیل محروم بوده و از آنها مقابل دوربین اعتراف اجباری گرفته شده ‌است.

این شهروندان پیشتر به «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در گروه‌های متخاصم علیه نظام» نیز متهم شده بودند، که از این اتهامات تبرئه شدند.

نظرات