محکومیت فرهاد سلمانپور ظهیر به تحمل حبس تعزیری

 مروز چهارشنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۹، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، با صدور دادنامه ای فرهاد سلمانپور ظهیر، زندانی سیاسی را به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم کرد. 



طی روزهای اخیر، فرهاد سلمانپور ظهیر، زندانی سیاسی محبوس در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ از بابت اتهامات « فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی » و « اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با عناصر ضد انقلاب، سایتها و شبکه های خارجی معاند نظام »، در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر با اعمال ماده ۱۳۴ تحمل ۵ سال از مجموع این حبس بر علیه فرهاد سلیمانپور ظهیر اجباری است. این زندانی سیاسی اواسط آبان ماه سالجاری در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده بود. سلمانپور ظهیر، پیش از این هم در پرونده ای مرتبط با افشاگری مافیای شکر در ایران توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی در مجموع به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این زندانی سیاسی علاوه بر این از مشکلات حاد بیماری ریه و همچنین ضرب دیدگی شدید از ناحیه ستون فقرات بر اثر پرت شدن پائین از تخت خود در زندان با مشکلات عدیده ای مواجه شده و با توجه به ممانعت امین وزیری و سایر مسئولان قضائی در دادسرای زندان اوین از حق درمان و رسیدگی های پزشکی محروم مانده است. نظریه پزشکان متخصص پس از انجام سی اسکن ابتلای این زندانی سیاسی به بیماری ام اس را تائید کرده است. 


لازم به ذکر ایت که  : “در دادنامه ای که چند روز پیش ابلاغ شده فرهاد سلیمانپور از بابت اتهام « اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق همکاری با عناصر ضد انقلاب، سایتها و شبکه های خارجی معاند نظام » به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام « فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق فعالیت در فضای مجازی » هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. همچنین از بابت اتهامات « تشویش اذهان عمومی به قصد اضرار به غیر و نشر اکاذیب در فضای مجازی »، « توهین به رهبری » و « توهین به روح الله خمینی در فضای مجازی »، هم تبرئه شد.”

نظرات