تداوم نگهداری ناهید تقوی در سلول انفرادی علیرغم نگرانی پزشکی

ناهید نقوی، شهروند دو تابعیتی ایرانی-آلمانی با گذشت سه هفته از زمان دستگیری کماکان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در زندان اوین در سلول انفرادی نگهداری می‌شود. او از آن زمان تاکنون تنها یک بار توانسته تماس کوتاهی با خانواده‌اش بگیرد. او ساله است و چندی پیش تحت عمل جراحی قرار گرفته و از بیماری فشار خون بالا نیز رنج می‌برد. وی از زمان بازداشت از دسترسی به داروهای خود محروم مانده؛ امری که جان او را به خطر انداخته و خانواده ایشان در نگرانی بسر می‌برند.




مریم کلارن، دختر ناهید تقوی در گفت‌وگویی ضمن ابراز نگرانی در خصوص وضعیت مادرش گفت: «مادرم از زمان بازداشت تنها روز چهارشنبه ۷ آبان (۲۸ اکتبر) در تماسی چند ثانیه‌ای با دایی‌ام گفته است زنده است. با توجه به بیماری فشار خون و عمل جراحی که مادرم چندی پیش داشته ما نگران وضعیت او هستیم. تمام چیزی که ما می‌دانیم این است که او در زندان اوین در انفرادی است.»

لازم به ذکر است که خانم تقوی در منزل خود در تهران توسط نیروهای امنیتی در جمعه شب مورخ ۲۵ مهرماه ۹۹ بازداشت شد  و  ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی او ازجمله لپ‌تاپ، تلفن همراه و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

مریم کلارن پیش از بازداشت مادرش برای او تصاویری از سفرش در واتس‌اپ ارسال می‌کند اما مادرش به پیام‌های او جواب نمی‌دهد و نگران می‌شود. خانم کلارن درباره چگونگی اطلاع از بازداشت مادرش می‌گوید: «مادرم چندی پیش عمل جراحی داشت و در ابتدا که به پیام‌ها پاسخ نداد، فکر کردم شاید در خانه غش کرده باشد. برای همین به دایی‌هایم اطلاع دادم و آنها از شیراز به تهران رفتند و وقتی به خانه مادرم رسیدند با عدم حضور او در آنجا مواجه شدند. مشخص بود خانه را تفتیش کرده‌اند و کامپیوتر و پاسپورت و تعداد دیگری از وسایلش را برده‌اند. آنها نهایتا از همسایه‌ها پرس‌وجو کردند و آنها تایید کردند که دیده‌اند ایشان را بازداشت کرده و با خود بردند.»

نظرات