حکم سه سال زندان برای یکی دیگر از معترضان به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه


سینا ربیعی، دانشجوی دانشگاه تهران، به دلیل اعتراض به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط سپاه پاسداران به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است.

او در توئیتی که روز شنبه اول شهریور منتشر کرد، نوشته که این رای توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب صادر شده و اتهام او «اجتماع و تبانی به‌ قصد اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده است.

حسین تاج، وکیل آقای ربیعی، هم در توئیتی توضیح داده که قاضی پرونده اتهام این دانشجو را از «اخلال در نظم» به «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی»‌ تغییر داده و سه سال حکم حبس صادر کرده است.

در ماه‌های گذشته، قوه قضائیه ایران برای ۲۱ نفر از کسانی که در تجمعات اعتراضی به سرنگونی هواپیمای اوکراینی شرکت کرده‌ بودند، در مجموع ۲۷ سال و یک ماه زندان حکم صادر کرده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز ۱۸ دی‌ماه پارسال به یک هواپیمای مسافربری اوکراینی، دو بار شلیک کرد که منجر به کشته‌ شدن ۱۷۶ مسافر و خدمه شد.

بعد از این ماجرا، اعتراضاتی در چند شهر ایران بر پا شد و بر اساس گزارش‌های رسمی قوه قضائیه، ده‌ها نفر در ارتباط با این اعتراضات، بازداشت و به زندان محکوم شدند.

صدور احکام زندان، شلاق و محدودیت‌های اجتماعی برای معترضان به سرنگونی هواپیما در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون دادگاهی برای رسیدگی به مقصران این پرونده تشکیل نشده است.

نظرات