هشت بازداشتی اعتراضات اخیر، حکم "مفسد فی‌الارض" گرفته‌‌اند





 رئیس دادگستری استان اصفهان در نمازجمعه این شهر از صدور حکم “مفسد فی الارض” برای ۸ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸ خبر داد. اتهام “مفسد فی الارض” از سنگین‌ترین اتهامات قضایی بعد از انقلاب ۵۷ ایران به شمار میرود. صدور حکمی با این عنوان اتهامی می تواند خطر اعدام برای این شهروندان را در پی داشته باشد.



 روز جمعه ۶ تیرماه ۹۹، رئیس دادگستری استان اصفهان از صدور حکم “مفسد فی الارض” برای ۸ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراضات سالهای ۹۶ و ۹۸ خبر داد.
محمدرضا حبیبی در خطبه های نماز جمعه ضمن اعلام ثابت شدن حکم “مفسد فی‌الارض” در خصوص ۸ تن از متهمین اعتراضات دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸، به معترضان هشدار داد در صورت تکرار ماننده سابق “قاطعانه” برخورد خواهد شد.
اعلام این خبر از سوی رئیس دادگستری استان اصفهان در حالی صورت گرفته است که اتهام “افساد فی الارض” یکی از سنگین ترین اتهامات قضایی در ایران به شمار میرود و خطر اعدام را متهمین به همراه دارد.
پیش از این نیز هرانا گزارش کرده بود که احکام اعدام امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، سه تن از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۹۸ موسوم به “اعتراضات آبان” در دیوان عالی کشور تایید شده است. این افراد پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس، شلاق و اعدام محکوم شده بودند.

نظرات