افزایش فشار بر افشین بایمانی از طریق توقیف ملک و تهدید خانواده




 شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین افشین بایمانی، ‌زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج را صادر کرد. بر اساس این حکم زمین آقای بایمانی توسط ستاد اجرای فرمان امام مصادره خواهد شد. روز شنبه ۱۰ خردادماه ماموران با در دست داشتن حکم مصادره به این محل مراجعه کردند اما با مقاومت خانواده بایمانی و ساکنان محل روبه‌رو شدند. همچنین هفته گذشته ماموران اداره اطلاعات اصفهان در تماس با دختر آقای بایمانی اقدام به تهدید وی کرده‌اند.

جلوگیری مامورین وزارت اطلاعات از انتقال افشین بایمانی به بیمارستان ...
شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران حکم مصادره زمین افشین بایمانی، ‌زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر کرج را صادر کرد.

روز شنبه ۱۰ خردادماه ماموران با در دست داشتن حکم مصادره به زمین آقای بایمانی در شهرستان رامهرمز واقع در استان خوزستان مراجعه کردند اما با مقاومت خانواده بایمانی و ساکنان محلی رو به رو شدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند در این خصوص به هرانا گفت: “روز شنبه ماموران ستاد فرمان اجرای امام با در دست داشتن حکم توقیف به زمین مراجعه کردند. پدر و مادر آقای بامیانی در مقابل اجرایی شدن این حکم مقاومت کردند که در نهایت منجر به بروز درگیری میان مردم محلی و ماموران ستاد شد. ماموران موقتا محل را ترک کردند اما ادعا کردند که دوباره باز خواهند گشت”.

این منبع مطلع درباره وضعیت این زمین افزود: “این زمان تنها دارایی بازمانده برای این خانواده است. زمین ستون زده شده و دیوارکشی شده بود و خانواده آقای بایمانی در تلاش بودند که بعد از آزادی افشین بایمانی در همانجا خانه بسازند. اما دادگاه انقلاب اخیرا حکم به مصادره آن داده است. شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب سال گذشته نیز حکم به توقیف حساب بانکی دختر آقای بایمانی داده بود”.
همچنین هفته گذشته اداره اطلاعات اصفهان در تماس با دختر آقای بایمانی اقدام به تهدید وی کرده‌اند.

این منبع نزدیک به خانواده آقای بایمانی درباره تهدید دختر او گفت: “هفته گذشته در تماسی با دختر آقای بایمانی او را تهدید به بازداشت کردند و مدعی شدند که خانم بایمانی با رسانه‌های بیگانه مصاحبه کرده است و اگر این کار تکرار شود، قطعا بازداشت خواهد شد”.

بهمن‌ماه ۹۸ نیز حساب بانکی دختر افشین بایمانی به دستور شعبه ۲۲ دادگاه انقلاب بدون ارائه دلیل توقیف شد. پیشتر یک منبع نزدیک به آقای بایمانی با تایید این خبر به هرانا گفت: “دختر آقای بایمانی که در زمان بازداشت ایشان ۹ ماه داشت، اکنون حدودا بیست ساله و دانشجو است. حساب بانکی او بدون هیچ توضیحی توسط شعبه ۲۲ دادگاه عمومی و انقلاب تهران توقیف شده و در جواب تنها یک شماره پیگیری به او داده‌اند”.
توقیف حساب بانکی خانواده آقای بایمانی در حالی به فشار مضاعف بر این زندانی مبدل شده است که وی از روز یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ در اعتراض به پرونده‌سازی جدید علیه خود از سوی امین وزیری، (نماینده دادستانی و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی) و شاه محمدی، بازپرس شعبه ۳ دادسرای اوین (مقدس) و متعاقب آن مخالفت با اعزام وی به مرخصی تا زمان تعیین تکلیف وضعیت خود دست اعتصاب غذا زد. این زندانی سیاسی پس از گذشت ۵۷ روز در تاریخ ۱۴ دیماه ۹۸ به دلیل بی توجهی مسئولان زندان به خواسته‌های خود به اعتصابش پایان داد. آقای بایمانی طی این مدت حدود ۱۷ کیلوگرم کاهش وزن داشت. علیرغم شرایط نامناسب جسمی آقای بایمانی، مسئولان زندان نسبت به تداوم اعتصاب غذای او بی تفاوت بوده و خطاب به وی گفتند: “اعتصاب تو برای ما اهمیتی ندارد”.

نظرات