واکنش سخنگوی قوه قضائیه به بازداشت دو دانشجو به جرم همکاری با «سازمان مجاهدین خلق»




در پی چندین بازداشت‌ دانشجویی در ایران، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه در نشست خبری خود دو تن از این دانشجویان را متهم کرد که به گروه‌های مخالف حکومت جمهوری اسلامی «وصل شده بودند».


این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن NKKtmipPcVzd.jpg است
غلامحسین اسماعیلی گفت که این دانشجویان با گروه‌های «ضد انقلاب» و «به‌ویژه» سازمان مجاهدین خلق ارتباط گرفته بودند و «تحت تعلیمات» مجاهدین خلق «به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه‌ای در کشور بودند که اقدامات ایذایی را هم انجام داده بودند».

او در ادامه گفت: «آنها نتوانستند اقدام خرابکارانه جدی را انجام بدهند و در بازرسی از منزل آنها اقلام انفجاری کشف شد که در همین اقدامات خرابکارانه مورد استفاده قرار می‌گرفت.»

سخنگوی قوه قضائیه در مورد این دانشجویان بازداشتی همچنین اضافه کرد که «یکی از این خانواده‌ها» به گفته او «از قبل با جریان نفاق در تماس بوده است».

آقای اسماعیلی در پایان نیز این‌ گونه اظهار نظر کرد که «در این شرایط کرونایی این توطئه دشمن بود که می‌خواستند در این شرایط بلوایی در کشور درست کنند.»


سخنگوی قوه قضائیه و خبرنگار پرسش‌کننده از او در این نشست خبری مشخص نکردند که این موضوع مربوط به کدام دانشجویان بازداشتی اخیر است.
اخیراُ در روز ۲۲ فروردین علی یونسی، برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۹۵ و همچنین مدال طلای المپیاد جهانی نجوم در سال ۹۶، بدون اعلام دلیل دستگیری، «پس از ضرب و شتم شدید توسط مأموران» بازداشت شد.
رضا یونسی، برادر علی می‌گوید: «مأمورانی که برای بازداشت او آمده بودند علی را به شدت مضروب کردند، پیشانی‌اش کامل خونین و سرش ضربه خورده بود.»
در همان روز، مأموران امنیتی امیرحسین مرادی، فعال دانشجویی، را نیز بازداشت کردند که از وضعیت این دانشجو نیز اطلاع دقیقی در دست نیست.

امیرحسین مرادی، دانشجوی فیزیک و برنده مدال نقره المپیاد نجوم کشوری در سال ۹۶ است.

نظرات