ابراز نگرانی عفو بین‌الملل از احتمال «اعدام مخفیانه» چهار زندانی محکوم در ایران



عفو بین‌الملل از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست که وضعیت چهار زندانی محکوم به اعدام را که از زندان به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند مشخص کند


این سازمان حقوق بشری تاکید کرده که «امتناع مقامات از ارائه اطلاعات به خانواده‌های این چهار زندانی به نگرانی‌ها در مورد شکنجه یا اعدام مخفیانه این زندانیان دامن زده است».
حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان ساعاتی پیش از اعتراض زندانیان زندان شیبان اهواز در روز ۱۲ فروردین و هدایت عبدالله پور از ۲۰ اردیبهشت از زندان ارومیه به مکان‌های نامعلوم منتقل شده‌اند.
سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ خود از مقامات جمهوری اسلامی خواسته که «بی‌درنگ تحمیل درد و رنج بیشتر به خانواده‌های آنان را متوقف کنند».
در این بیانیه همچنین خواسته شده که ایران «هرگونه برنامه برای اجرای اعدام آن‌ها را متوقف کند، و پرونده‌هایشان را مورد بازبینی قرار دهد».
به گفته این سازمان، این چهار نفر در پی محاکمه‌های «به شدت ناعادلانه و با وجود در میان بودن ادعاهای جدی شکنجه» به اعدام محکوم شده‌اند.
على خسرجى، ۲۷ ساله، حسین سیلاوى، ۳۱ ساله و ناصر خفاجيان (مرمضى)، ۳۴ ساله (از درجه داران نیروی انتظامی) به اتهام همکاری و شرکت در حمله مسلحانه به کلانتری ۲۳ کوی مجاهد اهواز در سال ۹۶ به اعدام محکوم شده‌اند.
همچنین به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ماموران زندان ارومیه عصر روز ٢٠ اردیبهشت، هدایت عبداللەپور، زندانی سیاسی محکوم بە اعدام را از بند زندانیان سیاسی بە خارج از زندان منتقل کرده‌اند.
هدایت عبداللە‌پور نیز به اتهام «شرکت در یک درگیری میان نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران و سپاه پاسداران» به اعدام محکوم شده است.

نظرات