سها مرتضایی جهت تحمل حبس احضار شد





سها مرتضایی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی و دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شد. خانم مرتضایی پیشتر در جریان دادگاه بدوی مرتبط با بازداشت دیماه ٩۶، به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. در مرحله تجدیدنظر، حکم وی به یک سال حبس کاهش پیدا کرد.


سها مرتضایی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم انسانی و دبیر اسبق شورای صنفی دانشگاه تهران، جهت تحمل دوران محکومیت خود احضار شد.
وی پیشتر از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی” و “اقدام علیه امنیت کشور‌” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
بر اساس این گزارش، حکم صادره اخیرا در دادگاه تجدیدنظر به یکسال حبس کاهش پیدا کرده است.
وی همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال محرومیت از هرگونه فعالیت در احزاب و دسته ‌جات سیاسی و صنفی و رسانه‌ای محکوم شده بود.
سها مرتضایی در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته و در تاریخ ۲۶ آبان از طریق یک پیامک به محوطه ورودی خوابگاه فاطمیه دانشگاه تهران فراخوانده شده و مقابل خوابگاه بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شده بود.
وی نهایتا در تاریخ ۲ بهمن ماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان قرچک ورامین آزاد شده بود.
این فعال دانشجویی در مهر ماه سال گذشته در پی محرومیت از تحصیل در مقطع دکترا و عدم موفقیت در پیگیری اداری این موضوع به مدت بیست و یک روز با به همراه داشتن پلاکارد مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران دست به تحصن انفرادی زده بود. در پی این تحصن، مسئولان دانشگاه خانم مرتضایی را به لغو جلسه دفاع کارشناسی ارشد تهدید کردند و ضمن تماس با مادر خانم مرتضایی، او را برای بستری شدنش دخترش در بیمارستان روانی تحت فشار قرار دادند.
خانم مرتضایی پیش از این نیز در سلسله بازداشت های اواخر دی ماه سال ۹۳ به همراه تعدادی از فعالین دانشگاه‌های امیرکبیر و علامه طباطبایی بازداشت و پس از حدود دو ماه در بهمن ماه همان سال آزاد شده بود.

نظرات