کرونا، اهرم فشار دستگاه‌های قضایی و امنیتی بر زندانیان سیاسی




در حالی که سرایت بیماری کووید ۱۹ به زندان‌ها، نگرانی درباره جان زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را افزایش داده، دستگاه‌های قضایی و امنیتی اعمال فشار بر برخی زندانیان سیاسی از جمله جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری را افزایش داده‌اند. 


جعفر عظیم زاده و پروین محمدی (دو فعال کارگری) بازداشت شدند – مانی ...

رئیس قوه قضائیه بخشنامه‌ای برای دادن مرخصی به زندانیان صادر کرده و گرچه جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران مشمول ضوابط این بخشنامه می‌شود دادستانی با آزادی او مخالفت کرده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای به تاریخ سه‌شنبه ۲۶ فروردین نوشت نه تنها با آزادی عظیم‌زاده مخالفت شده بلکه برای محکم‌کاری پرونده جدیدی در شعبه دوم دادسرای اوین برای او گشوده شده است. همزمان دستگاه قضایی قصد دارد خانه پروین محمدی فعال کارگری که او هم عضو اتحادیه آزاد کارگران است را به حراج بگذارد.


پروین محمدی خانه خود را برای آزادی جعفر عظیم‌زاده وثیقه گذاشته بود اما عظیم‌زاده ۱۵ ماه پس از بازداشت هنوز آزاد نشده است. در پی شیوع کرونا در ایران سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر و فعالان اجتماعی ایران نسبت به جان زندانیان هشدار داده و خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و عقیدتی شده‌اند.

نظرات