انتقال امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در پی وخامت حال به بیمارستان



صبح  روز شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸، امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام از زندان تهران بزرگ به بیمارستان رازی تهران منتقل شد.
Bildresultat för امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام در پی وخامت حال به بیمارستان منتقل شد
امیرحسین مرادی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، صبح امروز شنبه ۲۴ اسفندماه در پی وخامت حال از زندان تهران بزرگ به بیمارستان رازی تهران منتقل شد اما بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد. آقای مرادی از شب گذشته به دلیل حمله عصبی ناشی از بیماری خود حال نامساعدی داشت که پس از چندین ساعت بی‌توجهی مسئولین نهایتا با اعتراض همبندی‌های وی به بهداری این زندان منتقل شد. این زندانی سیاسی به بیماری “پارالیز” مبتلا بوده و در روزهای اخیر به دلیل فشار عصبی وارده بر او در تکلم و راه رفتن دچار مشکل شده و سراسر بدنش پوشیده از لکه‌های قرمز شده است. در روزهای اخیر بازجوی آقای مرادی به او خبر داده بود در روزهای آینده اعدام خواهد شد، این موضوع در کنار اعلام خبر ساختگی ابتلای او به ویروس کرونا توسط مسئولین زندان باعث فشار روانی و شدت یافتن بیماری او شده بود.

“طی هفته گذشته و زمانی که امیرحسین در بیمارستان بود، بازجوی وزارت اطلاعات به اتاقش رفته و به او گفته بود، قرار است هفته بعد اعدام شوی و برای ما به صرفه نیست که بودجه‌ای صرف درمانت کنیم. همین تهدید هم باعث تشدید استرس، علائم بیماری‌ و ایجاد مشکل در تکلم و راه رفتن‌اش شد. شب گذشته با اعتراض شدید همبندی‌های امیرحسین او را به بهداری منتقل کردند و تا حدود ساعت ۳ بامداد آنجا بود. در نهایت نیز امروز صبح به بیمارستان رازی اعزام شد”.

منبع نزدیک به این زندانی  تایید کرد، علیرغم اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان، مامورین زندان به بهانه نرسیدن دستور قضایی او را بدون معاینه پزشک و رسیدگی پزشکی به زندان بازگرداندند.
امیرحسین مرادی اخیرا به همراه سعید تمجیدی، محمد رجبی، میلاد ارسنجانی، جمیل قهرمانی و ۱۴ تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال از سالن دربسته واقع در تیپ ۴ زندان تهران بزرگ به تیپ ۵  زندان بازگردانده شده بود.

نظرات