محکومیت یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه به ۵ سال حبس





مهدی باقری، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. قاضی دادگاه در پاسخ به تلاش متهم برای دفاع از خود در محکمه گفته بود “شماها را باید اعدام کرد.”
بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد صادره شده است، آقای باقری از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
Bildresultat för اعتراضات ابانماه
مهدی باقری نسبت به این حکم اعتراض کرده؛ با این حال شعبه دادگاه تجدیدنظر و تاریخ برگزاری دادگاه وی تاکنون تعیین نشده است.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای باقری در تاریخ ۱۲ دی ماه ۹۸ در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد و این حکم در تاریخ ۲ بهمن ماه ۹۸ در این شعبه به وی ابلاغ شده است.
یک منبع مطلع از وضعیت پرونده آقای باقری در خصوص جلسه دادگاه وی عنوان کرد: “در جریان جلسه دادگاه قاضی تنها چند سوال ازجمله نام و نام خانوادگی، شغل، محل بازداشت و سابقه بازداشت از آقای باقری پرسید. پس از پاسخ به این سوالات، قاضی نهایتا بدون آنکه به او اجازه صحبت بدهد او را از جلسه دادگاه بیرون کرد. آقای باقری هر چه گفت می‌خواهد از خودش دفاع کند قاضی اجازه نداد و گفت شماها را باید اعدام کرد. در جلسه بعدی دادگاه نیز در تاریخ ۲ بهمن ماه منشی دادگاه بدون حضور قاضی حکم ۵ سال زندان را به او ابلاغ کرد.”
مهدی باقری، پس از اعتراضات سراسری آبان ماه امسال از طریق فیلم دوربین‌های مداربسته شناسایی و آذرماه امسال توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل پدری خود در محله سراج تهران پارس در تهران بازداشت شد. آقای باقری ابتدا توسط ماموران به یک سالن ورزشی در تهران منتقل و ساعاتی بعد به زندان اوین منتقل شد. او نهایتا پس از حدود سه هفته با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به دادگاه انقلاب تهران و از آنجا به زندان تهران بزرگ منتقل شد.
پرونده آقای باقری در مرحله بازپرسی، در تاریخ ۱ آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۳ دادسرای اوین بررسی و نهایتا پس از صدور کیفرخواست جهت رسیدگی به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود.
مهدی باقری، فرزند محمود، متولد ۱ اسفند ۱۳۷۰ در محله تهرانپارس تهران است. آقای باقری تا پیش از بازداشت به عنوان فروشنده در یک کابینت سازی در محله تهرانپارس مشغول به کار بود.

نظرات