۱۰ سال حبس و “خدمت در بسیج” محکومیت یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبانماه



 علی بی‌کس، یکی از شهروندان بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط دادگاه انقلاب تهران به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی به ۳ ماه “خدمت در بسیج” محکوم شده است. این حکم روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شده است. آقای بی‌کس از زمان دریافت ابلاغیه، در اعتراض به صدور حکم اعتصاب غذا کرده است.



بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادره شده و به‌تازگی در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شده است، آقای بی‌کس، از بابت اتهاماتی از جمله «اجتماع و تبانی، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ایجاد هیاهو از طریق فریاد کشیدن” مجموعا به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شده است. وی علاوه بر این به عنوان مجازات تکمیلی به ۳ ماه “خدمت در بسیج” محکوم شده است.
آقای بی‌کس از روز دوشنبه ۲۶ اسفندماه و پس از دریافت ابلاغیه این حکم در زندان تهران بزرگ در اعتراض به صدور این حکم اعتصاب غذا کرده و کتبا عنوان کرده است “من تنها در خیابان اعتراض کردم، جرمی مرتکب نشده‌ام و به هیچ وجه اتهامات خود را قبول ندارم.”
علی بی‌کس، در جریان اعتراضات سراسری امسال موسوم به “اعتراضات آبان ماه” توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. آقای بی‌کس، پس از ۲۰ روز با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.
پرونده آقای بی‌کس در مرحله بازپرسی در شعبه ۱ دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفته و به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده بود.
علی بی‌کس، متولد ۱۳۶۷ در کیانشهر کرج است. آقای بی‌کس تا پیش از بازداشت به عنوان کارگر راپل‌کار در تهران و کرج مشغول به کار بوده است.

نظرات