عدم رسیدگی پزشکی به اکبر باقری در زندان تهران بزرگ


کبر باقری، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ علیرغم مشکل روده بزرگ و خونریزی از این ناحیه، از دو هفته پیشا بدون رسیدگی پزشکی در زندان بسر می‌برد. آقای باقری پیشتر به ۹ سال حبس محکوم شده است اواخر اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.
Relaterad bild

 “آکبر باقری از زمان بازداشت با مشکلاتی چون کمبود هموگلوبین خون، مشکلات روده، کبد و هموروئید درگیر بود. اما حالا از دو هفته قبل خونریزی شدیدی دارد که منجر به سرگیجه، تنگی نفس و سردی دائم دست و پا شده است. مسئولان بهداری زندان نیز تنها به تجویز سرم اکتفا می‌کنند”.

به دلیل وضعیت جسمی اکبر باقری، مسئولان زندان پیشتر وعده درمان و اعزام به بیمارستان داده بودند که تاکنون عملی نشده است.
اکبر باقری، زندانی سیاسی که اواخر اردیبهشت ماه بدون اطلاع قبلی از زندان اوین به زندان تهران بزرگ تبعید شده بود در وضعیت نامناسبی از بابت سلامتی بسر می برد. وی در تابستان امسال در اعتراض به این انتقال و وضعیت پزشکی خود به مدت ۱۸ روز دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز در اعتراض به انتقالش و همچنین عدم رسیدگی پزشکی به مدت پنج روز دست به اعتصاب غذا زده بود. این اقدام اعتراضی در حالی انجام شده بود که وی از بیماری خونریزی در ناحیه روده بزرگ رنج می‌برد و قرار بود چند ماه پیش تحت عمل جراحی قرار بگیرد، اما این اتفاق نیفتاده است. همچنین مبلغ ۸۵۰ هزار تومان برای مداوای دندان‌هایش به حساب زندان اوین واریز کرده، اما بدون رسیدگی دندان‌پزشکی به زندان تهران بزرگ منتقل شده است.

اکبر باقری خردادماه سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و نهایتا پس از دو ماه تحمل بازجویی و سلول‌های انفرادی در زندان دیزل آباد کرمانشاه با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

نظرات