محکومیت یکی از بازداشت شدگان آبانماه به 6 سال حبس




 گیتا حر، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین در رابطه با اعتراضات سراسری موسوم به “اعتراضات آبان ماه” در تاریخ ۳۰ آبان امسال بازداشت شد. این زندانی سیاسی پس از طی پروسه دادرسی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. از این میزان با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” در خصوص  این زندانی  قابل اجرا خواهد بود.
Bildresultat för عکس از زندان قرچک
گیتا حر، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
گیتا حر، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
گیتا حر نهایتا توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گیتا حر در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۸ در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد.
گیتا حر، فرزند ایرج، متولد ۱۳۶۸ است.
او هم‌اکنون در بند تازه تاسیس این زندان (باشگاه) بسر می‌برد.

نظرات