تداوم بی خبری از وضعیت آتنا دائمی پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه




 آتنا دائمی، زندانی سیاسی  محبوس از ۱۲ روز پیش از بند زنان زندان اوین به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شده است. 
علیرغم پیگیری‌های مکرر خانواده دائمی تاکنون پاسخ روشنی از سوی مسئولین در خصوص وضعیت او داده نشده  است



Bildresultat för ‫عکس از اتنا دائمی‬‎
بی خبری از وضعیت این زندانی سیاسی  باعث افزایش نگرانی خانواده او شده است. پیشتر دادیار ناظر بر زندان اوین در گفتگو با خانواده آتنا دائمی، ضمن تایید انتقال او به مکانی نامعلوم از احتمال گشایش پرونده جدیدی علیه او خبر داده بود. 
این انتقال در پی تحصن هشت تن از زنان زندانی سیاسی در بند زنان زندان اوین به مناسبت چهلمین روز و در همراهی با خانواده‌های داغدار اعتراضات سراسری آبان ماه صورت گرفته است. از میان این افراد نرگس محمدی، فعال حقوق بشر محبوس نیز روز سه‌شنبه ۳ دی ماه همراه با خشونت و ضرب و شتم به زندان زنجان تبعید شده بود.
منابع نزدیک به خانواده دائمی  گفتند “در ادامه پیگیری های خانواده امروز صبح نیز پدر آتنا تا عصر بین اداره های مختلف سر گردان بود و نهایتا هم هیچ پاسخی در خصوص سرنوشت فرزندش به دست نیاورد”.
از زمان شروع این واقعه، آتنا دائمی، تنها شب سه‌شنبه ۱۰ دی ماه ۱۳۹۸، طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین خبر داده بود.
بی‌خبری از وضعیت آتنا دائمی پس از انتقال به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین در حالی ادامه دارد که حسین دائمی پدر آتنا دائمی پیشتر گفته بود: “خبرهایی رسیده که دخترم را به انفرادی منتقل کردند، شرایط آتنا خطرناک است و پزشک آتنا درخواست بستری فوری و اورژانسی داده، دخترم را به جای بیمارستان به انفرادی برده‌اند”.
روز یکشنبه ۱ دی ماه در پی مراجعه خانواده آتنا دائمی به زندان اوین، امین وزیری، نماینده دادستانی و دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی ضمن تایید قطع تنبیهی تلفن بند زنان اوین در پاسخ به نگرانی این خانواده با تایید انتقال او به مکانی نامعلوم از احتمال گشایش پرونده‌ای جدید برای این کنشگر مدنی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و اخلال در نظم زندان” خبر داده بود. آقای وزیری دلیل انتساب این اتهامات به خانم دائمی را حدس و گمان نهادهای امنیتی مبنی بر نقش آفرینی او در رابطه با برپایی تحصن چند روزه زنان زندانی سیاسی اوین عنوان کرده بود.

نظرات