آنیشا اسداللهی بازداشت و راهی زندان اوین شد

 آنیشا اسداللهی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. بر اساس این حکم ۶ ماه از این مدت و ۷۴ ضربه شلاق به صورت تعلیقی درآمده و سه ماه از مدت محکومیت باقی مانده او نیز به مجازات جایگزین حبس از جمله خدمت به جانبازان و رونویسی از چند کتاب مورد نظر دادگاه تبدیل شده بود.


امروز شنبه ۱۴ دی ماه ۹۸، آنیشا اسداللهی، از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر بازداشت و راهی زندان اوین ش.
بر اساس این گزارش بازداشت  انیسا اسداللهی پس از حضور وی در شعبه اجرای احکام دادسرای اوین و به دستور رئیس شعبه صورت گرفته است.
خانم اسدالهی، پیشتر توسط شعبه  ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، از بابت اتهام اخلال در نظم عمومی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده و مدت ۶ ماه از دوران محکومیت وی نیز به حالت تعلیق درآمد. همچنین بر اساس حکم صادره، ۳ ماه از دوران محکومیت تعزیری این شهروند به مجازات جایگزین حبس از جمله خدمت رایگان به جانبازان و رونویسی از چند جلد کتاب مورد نظر دادگاه تبدیل شده است.
باوجود اینکه در حکم صادره توسط دادگاه انقلاب مدت ۳ ماه از محکومیت خانم اسدالهی تعزیری بوده، وی طی دو بازداشت قبلی خود در خصوص این پرونده، حدود یک ماه و ۲۰ روز را در زندان سپری کرده است.
آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر، در تجمعی که به همین مناسبت برگزار شده بود به همراه تعداد زیادی از فعالان این حوزه بازداشت و به زندان منتقل شد. خانم اسداللهی نهایتا با قرار کفالت و پس از چند روز به صورت موقت آزاد شده بود.

نظرات