تمدید قرار بازداشت جعفر ابراهیمی




قرار بازداشت جعفر ابراهیمی، معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران مجددا تمدید شد. وی پیشتر در تاریخ ۵ دی ماه، مصادف با چهلم کشته شدگان اعتراضات آبان در بهشت سکینه کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود

 حسین تاج، وکیل مدافع جعفر ابراهیمی
 معلم و عضو کانون صنفی معلمان تهران، در ارتباط با آخرین وضعیت موکل خود، گفت: “قرار بازداشت آقای ابراهیمی تمدید شده و این درحالی‌ست که این معلم بازداشتی دارای بیماری گوارشی حاد بوده و داروی خاص مصرف می‌کند”.
وی ادامه داد: “در تاریخ ۲۳ دی ماه، با مراجعه به شعبه ۲۶ بازپرسی دادسرای انقلاب کرج در پرونده ایشان اعلام وکالت کردم اما بنا بر معذوریت‌های قانونی (تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری) امکان مطالعه و ورود ماهیتی مقدور نشد”.
لازم به ذکر است جعفر ابراهیمی روز پنجشنبه ۵ دی ماه ۹۸ مصادف با چهلم کشته شدگان اعتراضات آبان در بهشت سکینه کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و طی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش از انتقال خود به زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این فعال صنفی معلمان “آقای ابراهیمی زمانی که تنها در حال راه رفتن مقابل در خروجی بهشت سکینه بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است”.

نظرات