تعیین زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار فعال حقوق زنان



 جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله، چهار فعال حقوق زنان در تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.
Bildresultat för ‫عکس از ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله‬‎
 جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ناهید شقاقی، اکرم نصیریان، مریم محمدی و اسرین درکاله، چهار فعال حقوق زنان در تاریخ ۱۳ آذرماه ۹۸ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده برگزار خواهد شد.
جلسه تفهیم اتهام ناهید شقاقی و اکرم نصیریان دو تن از اعضای انجمن ندای زنان ایران در تاریخ ۲۴ شهریورماه ۹۸ در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین تحت عناوین اتهامی “اجتماع و تبانی به قصد انجام جرم علیه امنیت کشور”، “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “عضویت در گروه ندای زنان ایران با هدف بر هم زدن امنیت کشور”، “تشویق به فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و حمایت از این موضوع و جریانات همراه آن و انتشار آن در فضای مجازی” و “تظاهر به عمل حرام در اماکن عمومی” برگزار شده بود.
پرونده مریم محمدی و اسرین درکاله دو تن دیگر از اعضای انجمن ندای زنان ایران نیز نیز از بابت اتهاماتی از جمله “اشاعه فساد و فحشا”، “تشکیل و عضویت در گروه ندای زنان ایران”، “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و “ارتکاب فعل حرام” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین تحت بررسی قرار گرفت.
اکرم نصیریان نیز در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه، در خیابانی در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. اکرم نصریان که از زمان بازداشت در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار داشت و اواخر اردیبهشت ماه به سلول‌های دو نفره این بند منتقل شده و در تاریخ ۵ خردادماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد. ناهید شقاقی صبح روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۸، توسط نیروهای امنیتی، در منزل شخصی بازداشت شده بود و فردای آن روز به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود. وی عصر روز سه‌شنبه ۱ تیرماه با تودیع قرار و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.
ناهید شقاقی و اکرم نصیریان در تاریخ ۱۷ شهریورماه در پی احضار به دادسرای اوین مجددا در این شعبه حاضر شده و با افزایش مبلغ وثیقه توسط قاضی نصیری پور مواجه شده بودند.

نظرات