سپیده قلیان دست به اعتصاب غذا زد



سپیده قلیان، فعال مدنی و از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه ۹۸، دست به اعتصاب غذا زده است.


سپیده قلیان، از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در اعتراض به افزایش فشارهای امنیتی بر خانواده خود و همچنین رفتار نامناسب 
مسئولین با زندانیان در زندان قرچک ورامین از روز یکشنبه ۲۸ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است. وی طی این اقدام اعتراضی خواهان حضور هیئتی از قوه قضاییه در زندان قرچک ورامین و رسیدگی به وضعیت نامناسب زندانیان شده است. سمانه قلیان، خواهر سپیده قلیان نیز روز گذشته توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز بازداشت و تا ساعات اولیه صبح روز جاری تحت بازداشت و بازجویی توام با فشار بوده است. سپیده قلیان که از تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷ در بازداشت به سر می برد، شهریورماه سال جاری توسط دادگاه انقلاب تهران تهران به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
 گفته می شود روز یکشنبه در خلال یک درگیری که در جریان انتقال یکی از زندانیان به سلول انفرادی زندان قرچک ورامین رخ داده بود، سپیده قلیان به همراه وی و یک زندانی دیگر ساعاتی به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل شده و مجددا به بند بازگشته بود.
 “همچنین  دلیل اعتراض سپیده قلیان نسبت به عدم رعایت بهداشت در آشپزخانه زندان و وجود حشرات در مواد غذایی نیز با برخورد مسئولین زندان و مخالفت همراه با پرخاش آنان با حضور وی در آشپزخانه مواجه شده است. وی در پی این درگیری ها به دفتر رئیس زندان منتقل شده و توسط دو تن از مسئولین مورد برخورد قرار گرفته و ضمن تهدید به گشایش پرونده جدید به شعارنویسی بر روی دیوارهای زندان متهم شده است”.

نظرات