تداوم محرومیت آرش صادقی از خدمات درمانی



 آرش صادقی، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر کرج کماکان از دسترسی به خدمات پزشکی محروم است. نوبت اعزام این زندانی به بیمارستان که پس از بارها تعویق، توسط مسئولین زندان، شهریورماه تعیین شده بود روز شنبه توسط دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی لغو شده و هیچ توضیحی در این خصوص داده نشده است. گفته می شود عفونت و ورم دست آقای صادقی روز به روز شدیدتر می شود. این امر در پی طی نشدن روند درمانی وی پس از عمل جراحی به وجود آمده است. پزشکان معالج بارها تاکید کرده بودند که شیمی درمانی و عمل جراحی متعاقب آن باید با مراقبت‌های ویژه ۲۰ الی ۳۰ روزه تحت نظارت پزشکان در بیمارستان همراه باشد و نگهداری وی در زندان با این شرایط مخاطره آمیز است.
Bildresultat för ‫عکس از ارش صادقی زندانی سیاسی‬‎
روز شنبه ۳۰ شهریورماه ۹۸، علیرغم تعیین وقت قبلی توسط مسئولین زندان، اعزام آرش صادقی به دستور دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی لغو شد.

گفتنی است: ” غلامرضا ضیائی، سرپرست سابق زندان در تیرماه سال جاری به دلایل نامعلومی اعزام وی را به شهریورماه موکول کرده بود با این حال روز شنبه جهت اعزام اسم آرش صادقی خوانده نشده. این تاریخ اعزام که توسط خود زندان تعیین شده بود و بر همین اساس وقت قبلی نیز از بیمارستان گرفته شده بود بدون ارائه پاسخ روشنی توسط وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی لغو شده است”.

گفتنی است که پزشکان معالج آرش صادقی معتقد بودند که او باید هر چهار ماه یک بار پس از عمل جراحی به بیمارستان اعزام و دوره‌های درمانی را طی می‌کرد، اما با وجود سپری شدن بیش از یک سال از عمل جراحی تاکنون از اعزام وی ممانعت شده است. این در حالی است که در خردادماه سال جاری مسئولین زندان از اعزام آرش صادقی در تیرماه خبر داده بودند، اما به دلایل نامعلومی این اعزام را یک بار دیگر به تعویق انداخته و به شهریورماه موکول کردند که این اعزام نیز لغو شد. بر اساس تجویز پزشکان معالج تا تیرماه می‌بایست اسکن کامل بدن وی انجام و عدم تکثیر توده در ناحیه آسیب‌دیده تایید می‌شد، اما این امر تاکنون محقق نشده است. نزدیکان آرش صادقی تاخیرهای پیاپی در اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان را تعمدی دانسته و معتقدند این امر سلامت وی را به کلی در معرض خطر قرار داده است.

به گفته یک منبع مطلع، کبودی، ورم و عفونت دست آرش صادقی در صورتی که مراحل درمانی مطابق تجویز پزشکان معالج انجام می‌شد قابل پیشگیری بود. چراکه پزشکان بارها تاکید کرده بودند شیمی‌درمانی و عمل جراحی متعاقب آن نیاز به مراقبت‌های ویژه تحت نظارت بیمارستان دارد و نگهداری آرش صادقی در این شرایط در زندان محال است. این پزشکان همچنین مراقبت‌های ویژه ۲۰ الی ۳۰ روزه را برای انجام شیمی‌درمانی ضرور دانسته‌اند، اما مسئولین زندان به دلایل نامعلومی از این امر جلوگیری کرده‌اند.

نظرات