صدور قرار وثیقه دومیلیاردی برای آزادی عاطفه رنگریز



درروز ۱۴مرداد ۹۸ در بیدادگاهی که قاضی مقیسه ریاست آن را بعهده داشت برای عاطفه رنگریز قرار دومیلیارد وثیقه صادرشد.
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام فایل آن صدور-وثیقه-دومیلیاردی-برای-عاطفه-رنگریز.jpg است



 تامین این مبلغ برای خانواده این دانشجوی زندانی امکان پذیر نیست .
عاطفه رنگریز از دانشجویانی است که در ۱۱اردیبهشت ۹۸ روزکارگر به همراه تعدادی از فعالان سیاسی و مدنی بازداشت شده و اکنون درزندان قرچک بسر می برد.

اما آنچه که باید به آن پرداخت جنایتی است که درزندانهای قرون وسطایی هر روز درحال رقم خوردن است گرفتن پولهای هنگفت و صادرکردن قرارهای سنگین برای زندانیان که توان پرداخت ندارند از این رو زندانی بلاتکلیف در زندان باید عمرش هدر شود از سوی دیگر گرفتن این میزان پول فقط برای غارت و چپاول بیشتر از مردم ستمدیده ای است که در این نظام همه حقوقشان پایمال شده است .

البته که این شیوه درنظام جنایتکاران نهادینه شده است مانند سالهای ۶۰ که ازخانواده های زندانیان سیاسی پول تیربرای اعدام عزیزانشان می گرفتند.

عاطفه رنگریز فارغ التحصیل کارشناسی ارشد جامعه شناسی ا زدانشگاه تربیت مدرس همچنان دربند
در۱۱ اردیبهشت سال ۹۸ روزجهانی کارگر تعدادی ازدانشجویان مقابل مجلس بازداشت شدند ؛عاطفه رنگریزیکی از دانشجویان دستگیر شده می باشد.

سه‌شنبه ۱۸ تیرماه «مادر عاطفه پس از ملاقات با دخترش در زندان قرچک برای پیگیری وضعیت آزادی او با قرار وثیقه با شعبه هفتم بازپرسی زندان اوین تماس گرفت اما به مادرش گفتند آنها دیگر کاری نمی‌توانند بکنند چون پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده است.
مدتی پیش هم همین حرف را زده بودند، گفته بودند پرونده‌ها دوم تیرماه به دادگاه انقلاب رفته و دیگر کاری نمی‌توانند بکنند اما خبری هم نشده بود بنابراین مادر عاطفه همان روز سه‌شنبه به دادگاه انقلاب هم رفت که البته متوجه شد پرونده به آنجا فرستاده شده اما هنوز ثبت نشده است.»

نظرات