سپیده قلیان دست به اعتصاب غذا زد




سپیده قلیان، فعال مدنی و از متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه که هم اکنون در زندان قرچک ورامین به سر می برد از روز  سه شنبه اول مرداد ماه تا زمان برگزاری دادگاه دست به اعتصاب غذا زده است. این اقدام خانم قلیان در اعتراض به رفتار مسئولین با وی و پدر و مادر ایشان و همچنین جابجایی های متعدد وی بین زندانهای مختلف و در زمان بازداشت صورت گرفته است. وی در تاریخ ۳۰ دی ماه سال گذشته بازداشت و تاکنون در زندانهای سپیدار اهواز، زندان اوین و زندان قرچک ورامین نگهداری شده است.

 سپیده قلیان، از متهمین اعتصاب غذای سپیده قلیان در اعتراض به جابجاسپیده قلیان گفته بود Ú©Ù‡ حاضر است در دادگاه درباره شکنجه‌ خود Ùˆ اسماعیل بخشی در دوران بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز شهادت دهدیی های متعدد وی بین زندان های مختلف و همچنین رفتار نامناسب مسئولین با خود و پدر و مادرش صورت گرفته است. خانم قلیان اعلام کرده است که تا روز تشکیل دادگاه در اعتصاب غذا خواهد بود.
روز جاری مهدی قلیان، برادر سپیده قلیان در صفحه شخصی خود در ارتباط با این موضوع نوشت: “امروز پدر و مادر پیرم بعد از طی ۱۳ ساعت مسافت از دزفول به تهران و با وجود خستگی و دلی شکسته برای ملاقات با سپیده به زندان شهرری (قرچک) مراجعه کردند. مسئولین پس از تفتیش آن‌ها اجازه حضور در سالن ملاقات و دیدار با سپیده را دادند ولی از بدو ورود یکی از مسئولین زن به خاطر یک انگشتری که در انگشت پدرم بود و در هنگام تفتیش تحویل زندانبان نداده بود، دائما به او تذکر می‌دادند و با ایجاد ناآرامی باعث عدم تمرکز دیدار سپیده با اعضای خانواده ‌شدند. و جای بسی تعجب است زیرا که ماموران متوجه نیستند که باید آرامش برقرار کنند نه رعب و وحشت تا خانواده زندانی بتوانند پس از طی فاصله طولانی و سفر و دوری از فرزند تنها ۲۰ دقیقه با فرزندان‌شان ملاقات کنند. در پی این مساله مشاجره‌ای بین سپیده و ماموران زندان به دلیل بی‌حرمتی‌هایی که به پدر و مادر روا شده رخ می‌دهد. این جریان سپیده را عصبانی و ناراحت کرده و او را به گریه می‌اندازد.
وی در ادامه با اشاره به تهدید مامورین نسبت به ممنوع الملاقات کردن خانم قلیان افزوده است: “سپیده از امروز صبح تا تشکیل دادگاهش به خاطر ظلم‌ها و بی‌حرمتی‌هایی که در حق خود و پدر و مادرش روا شده است و انتقال‌های گوناگونش به زندان های متعدد دست به اعتصاب غذا زده است و پدر و مادر پیرم با قلبی شکسته‌تر و دستانی خالی و چشمانی گریان از تهران عازم خوزستان شده اند”.
سپیده قلیان، فعال مدنی به همراه اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

نظرات