بازداشت مهدی کوخیان, فعال ملی مدنی توسط نیروهای امنیتی



امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸, “مهدی کوخیان”، فعال ملی مدنی و فعال تلگرامی ساکن شهر ملکان توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر مورد ضرب و شتم و پس از بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان امنیتی منتقل شده است.



 “مهدی کوخیان”, فعال ملی مدنی و مدیر کانال تلگرامی« شهر خبر ملکان» اهل شهر ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی توسط نیروهای اطلاعات این شهرستان بازداشت شده است.
 “مهدی کوخیان  پیش از این نیز چندین بار توسط سلمان خدادادی، نماینده ملکان در مجلس مورد تهدید واقع  شده بود، امروز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای اداره اطلاعات این شهر  مورد ضرب و شتم و سپس بازداشت و به بازداشتگاه منتقل شده است. شدت جراحات وارد بر این مهدی کوخیان به حدی بود که وی از ناحیه سر دچار خونریزی شده بود.

این فعال ملی مدنی در دی ماه سال ۱۳۹۵ با شکایت “فرهاد نریمانپور”، شهردار  و “پیمان محمدپور” دادستان شهرستان ملکان توسط پلیس فتای مراغه در شهر محل سکونت خود در شهرستان ملکان بازداشت شده بود.

همچنین  این فعال ملی مدنی  از همان روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات نیروی انتظامی دست به اعتصاب غذا زد و سپس در تداوم اعتصاب غذای خشک به زندان شهرستان مراغه منتقل شد. او در زندان نیز در واکنش به بازداشت غیرقانونی خود با دوختن لب‌هایش دست به اعتراض زد. مدت ۲۸ روز را با همین وضعیت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران تبریز تحت بازجویی دوباره بسر برد. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شد.

نظرات