وضعیت خطرناک آرش صادقی ومحرومیت های درمانی





آرش صادقی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج علاوه بر عفونت شدید ناحیه جراحی شده، تورم و کبودی و از بین رفتن عصب های حسی دست راست، به دلیل عدم رسیدگی مناسب پزشکی دچار مشکلات قلبی و فشار خون بالا نیز شده است. آرش صادقی همچنین به دلیل اثرات اعتصاب غذای طولانی از مدت‌ها قبل دچار مشکلات گوارشی شده و در هضم هر نوع غذا به غیر از سوپ و غذاهای آبکی ناتوان است. وی از چندی پیش به دلیل ابتلا به نوع بدخیم سرطان استخوان به نام کندروسارکوما با تاخیر بسیار مورد عمل جراحی خارج کردن تومور از ناحیه دست راست قرار گرفت و درمان این زندانی به دلیل تعجیل تعمدی مسئولین زندان برای بازگرداندن او به زندان نیمه تمام ماند.


Relaterad bild
آرش صادقی بعد از آخرین اعتصاب غذا قادر به خوردن غذاهای جامد نبوده و در صورت مصرف بلافاصله استفراغ می‌کند. از این رو صرفا امکان هضم غذاهایی از قبیل آب سوپ را دارد و در دفع هم دچار مشکل شده است. وی همچنین به دلیل عدم رسیدگی مناسب پزشکی پس از جراحی و شرایط نامناسب زندان قرص قلب مصرف می‌کند و دچار فشار خون بالا نیز شده است”.

عدم رسیدگی پزشکی مناسب و ممانعت از اعزام آرش صادقی در حالی کماکان ادامه دارد که طبق نظر پزشکان متخصص وی باید برای اسکن مجدد مغز و استخوان به صورت ماهانه به بیمارستان مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرد.

گفته می شود وضعیت عفونت دست آرش صادقی به خاطر عدم رسیدگی پزشکی و شرایط نامناسب زندان روز به روز بدتر شده تا جایی که علاوه بر از کار افتادگی عصب‌های حسی، از کتف تا انگشتانش به شدت ورم کرده و سیاه شده است. با این حال با وجود پیگیری های مکرر خود و هم‌بندیان و خانواده‌اش، به دستور رییس زندان از اعزام وی به بیمارستان جلوگیری شده است.

پزشک برای ادامه روند درمان وی شیمی درمانی تجویز کرده بود ولی به دلیل شرایط زندان و مشخص نبودن انجام اعزام‌ها از طرف مسئولین زندان و به خاطر فضای استرس‌زا و پرتشنج زندان، انجام شیمی درمانی را در این شرایط غیر ممکن دانسته است. پزشک تاکید کرده که اقدامات شیمی درمانی باید در فضای خارج از زندان انجام شود و به دلیل عدم موافقت با اعزام وی، در صورت عود بیماری باید مجددا مورد عمل جراحی قرار گیرد
۲۹بهمن ۱۳۹۷
۱۸فوریی ۲۰۱۹

نظرات