"مردم! من را شکنجه کردند، به زور اعتراف گرفتند"





نیلوفر بیانی، فعال محیط زیست بازداشت شده در دومین جلسه دادگاه اعلام کرده که بارها توسط ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید شده است.



.
او در راهروی دادگاه رو به دیگران کرده و فریاد زده "اگر شما رو هم مثل من به آمپول زدن تهدید می‌کردند، اعتراف می‌کردید! مردم این چند ماه من را انفرادی نگه داشتند، کلی زدنم و به زور اعتراف گرفتن، دارن منو میبرن پیش صلواتی اعدامم کنن"
.
بیش از یک سال است که فعالان محیط زیستی در زندان دو الف وابسته به اطلاعات سپاه در بازداشت به سر می‌برند و پس از گذشت یک سال بی‌آنکه حق انتخاب وکیل داشته باشند با وکلای انتخاب شده از سوی قاضی صلواتی در دادگاه حاضر شده اند.
.
شادی صدر، حقوقدان در توئیتر نوشته است:
‏آن زنی که در تنها مهلتش در راهرو دادگاه انقلاب فریادزد:من ‎#نیلوفر_بیانی هستم، با #شکنجه از من اعتراف گرفتند و الان هم صلواتی می‌خواهد حکم اعدامم را بدهد، همه مارا به سخن گفتن فرامی‌خواند. این صدای واقعی ‎#فعالان_محیط_زیست است نه آن که از زندان به خانواده زنگ می‌زندکه: مصاحبه نکنید!
.
فعالان محیط زیست در حالی به اتهام جاسوسی محاکمه می‌شوند که دو نهاد امنیتی وزارت اطلاعات و شورای عالی امنیت ملی، این اتهام را وارد ندانسته‌اند!

تنها اطلاعات سپاه پاسداران است که بر این سناریو تاکید دارد. اتهام این است که فعالان محیط زیست با کارگذاشتن دوربین‌های تله‌ای اطلاعات مراکز نظامی را جمع‌آوری کرده و به دشمن می‌دادند!!
.
در حالی که به گفته وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی، حکومت ایران با تکنولوژی ماهواره می‌تواند نوع محصولات کشت شده را تشخیص دهد و از این راه هکتارها مزرعه خشخاش کشف شده، چرا سرویس‌های جاسوسی خارجی که لابد به تکنولوژی‌های بهتری دسترسی دارند باید با دوربین تله‌ای که تا فاصله حداکثر ۵۰ متر برو دارد را به کار گیرند؟!!
.
کتی رجبی خواهر #سام_رجبی از فعالان مجید زیست زندانی دو روز پیش در توئیتر نوشت:

"‏۳۷۷ روز برادر من را که منع پیگرد قانونی برایش صادر شده را غیر قانونی در بازداشت موقت نگه داشتند، وکیلش را به دادگاه دعوت نکردند و حالا نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کردند که به خواسته خانواده‌ها رسیدگی خواهد شد!
جواب ۳۷۷ روز بی عدالتی این است؟"
.
از طرف دیگر خبر رسید که "قرار بازداشت ده فعال محیط زیست کردستان بدون دخالت مقامات قضایی و قبول مسئولیت مقام‌های قضایی توسط اطلاعات سپاه تمدید شد!"
.
سپاه از جان محیط زیست و حافظان آن چه می‌خواهد؟

نظرات