درخواست مرخصی استعلاجی نرگس محمدی در انتظار تایید دادستان تهران



محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی از ارسال درخواست مرخصی موکلش به دادستان خبر داد و گفت، که این درخواست پیشتر به رئیس زندان اوین ارائه شده بود و الآن در انتظار تایید دادستان است. وی همچنین از خودداری دادیار ناظر بر زندان اوین از پذیرش این درخواست و عدم پاسخگویی سرپرست دادسرای اوین در این باره خبر داد و گفت که با اینکه دکتر موکلم برای روز ۲۵ اسفند برای وی وقت معاینه تعیین کرده، رئیس بهداری زندان اوین گفته تا ۲۵ اسفند اعزامی صورت نخواهد گرفت.
 امروز دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نرگس محمدی گفت: با توجه به اینکه یکسال پیش پزشک متخصص نرگس محمدی تشخیص داده به علت خونریزی باید رحم او خارج شود، ششم بهمن امسال نامه ای برای رئیس زندان اوین مبنی بر اعطای مرخصی استعلاجی به موکلم ارسال کردم تا موضوع را پیگیری کند.

Bildresultat för ‫زندانی سیاسی عکس از نرگس محمدی‬‎
این وکیل دادگستری افزود: رئیس زندان اوین هم نامه را برای اتخاذ تصمیم به دادستان تهران ارائه کرده که منتظر تصمیم دادستان هستیم و امیدواریم با توجه به وضع وخیم موکلم، مورد پذیرش قرار گیرد.
بهزادی راد اضافه کرد: روز گذشته (یکشنبه) ۲۸ بهمن هم برای ارائه درخواست اعزام به بیمارستان موکلم به دادیار ناظر زندان اوین که به تازگی منصوب شده، مراجعه کردم اما دادیار ناظر زندان از پذیرش درخواست ما خودداری کرد و نتوانستیم با سرپرست دادسرای اوین نیز درباره علت عدم پذیرش درخواست موکلم، صحبت کنید.
وکیل مدافع نرگس محمدی با بیان اینکه موکلش هفته گذشته یک مرتبه به بیمارستان اعزام و توسط دکتر نوربالا مورد معاینه قرار گرفته گفت: در این اعزام، دکتر نوربالا داروهای ضد تشنج موکلم را تجدید کرده و گفته باید ۲۵ اسفند هم نرگس محمدی را معاینه کند اما طی تماسی که اخیراً موکلم با من داشته، رئیس بهداری زندان اوین به او اعلام کرده برای ۲۵ اسفند اعزامی صورت نمی گیرد.
بهزادی راد پیشتر در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه گفته بود: درخواست مرخصی استعلاجی موکلم، تحویل دادیار ناظر زندان شده است و دادیار نیز به دادستان ارائه می کند تا در صورت موافقت، موکلم برای پیگیری های درمانی به مرخصی بیاید.
وی، پیشتر در تاریخ ۷ بهمن‌ماه از عدم اعزام موکلش به بیمارستان علیرغم پذیرش درخواست اعزام وی توسط دادیار ناظر بر زندان اوین و ارائه درخواست به بهداری زندان خبر داده بود. وی در تاریخ ۳ بهمن‌ماه نیز از خودداری مسئولین زندان اوین برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان خبر داده و گفته بود: امروز (چهارشنبه) به زندان اوین مراجعه کردم و گفتم وضعیت موکلم خطرناک است. وقت اعزام هم برای روز یکشنبه هفته آینده گرفته بودیم اما متاسفانه اراده‌ای برای اعزام وجود ندارد. نامه اعزام به پزشک را خانواده موکلم دو روز پیش به زندان بردند اما تحویل نگرفتند و الان حدود دو هفته است که خانم محمدی داروی ضد تشنج ندارد و همین مساله ما را قدری نگران کرده است.
نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر ایران، که از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ١٣٩۴در زندان بسر می‌برد، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است. پنج سال برای ” اجتماع و تبانی علیه نظام” یک سال برای “برای تبلیغ علیه نظام” و ده سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود. بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ١٠ سال زندان را تحمل کند.

نظرات