محکومیت یک فعال سیاسی به ۱۳ سال حبس



مسعود باباپور، فعال سیاسی به حکم دادگاه انقلاب به اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به ۱۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شد.



به گزارش رسیده مسعود باباپور، فعال سیاسی توسط دادگاه انقلاب به ۱۳ سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده است.
مسعود باباپور روز سه‌شنبه در یادداشتی در این خصوص گفت: “عدم همکاری با سازمان اطلاعات سپاه برای اعترافات اجباری و خودداری از پرونده‌سازی علیه دیگران برایم ۱۳ سال حبس و ۲ سال محرومیت از حقوق اجتماعی به ارمغان آورد”.
اتهامات این فعال سیاسی “اقدام علیه امنیت ملی از طریق بر هم زدن امنیت و تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است هر چند از مصادیق اتهامی او اطلاعی در دست نیست.
این حکم هفته جاری به وکیل وی ابلاغ شده است. با اینحال مشخص نیست ماده ۱۳۴ موسوم به تجمیع احکام که باعث کاهش مدت قابل اجرا در حکم میشود در مورد این شهروند اجرایی شده است.
گفتنی است مسعود باباپور در سال ۹۰ نیز به اتهامات “تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و تمرد از دستور پلیس” به جریمه نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.
این فعال سیاسی پیشتر نیز در ششم آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از طی چندین ماه بازجویی در نهایت در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۸۹ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به ۲ سال حبس تعزیری محکوم و این حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر عینا تائید شده بود.

نظرات