جلوگیری از اعزام نرگس محمدی به مرکز درمانی






 نرگس محمدی نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که صبح امروز دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ با نوبت قبلی باید به پزشک مغز و اعصاب اعزام می‌شد با مخالفت مسئولین زندان مواجه و از اعزام وی جلوگیری شد.
تقی رحمانی همسر نرگس محمدی طی یادداشتی در این باره خطاب به مسئولان زندان گفت: “نرگس محمدی را با عجله از بیمارستان به زندان برگرداندید با این بهانه که اعزام‌های بعدی انجام شود. امروز قرار بر اعزام به دکتر مغز و اعصاب بود. اما مخالفت می‌کنید. چرا؟ بیماری نرگس محمدی نگران کننده است. روند معلول سازی یک فعال حقوق بشر را متوقف کنید.”
گفتنی است نرگس محمدی در روز شنبه ۹ تیرماه به بیمارستان منتقل شده و پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۳۹۷ پس از انجام عمل جراحی به زندان اوین بازگردانده شده بود.
پیش‌تر محمود بهزادی‌راد وکیل نرگس محمدی درخصوص آخرین وضعیت جسمانی نرگس محمدی نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر گفته بود: “متاسفانه خانم محمدی ناراحتی‌های مختلفی داشتند که این اواخر مثانه و کیسه صفرای ایشان با مشکل مواجه شده بود که در پی وخامت وضعیت جسمی به بهداری و پس از آن به بیمارستانمنتقل شده‌اند”.
وی همچنین در رابطه با آخرین اقدام حقوقی انجام شده در پرونده موکلش گفت: “۶ سال و ۴ ماه از مدت بازداشت موکلم می‌گذرد و حدود ۳ سال و ۸ ماه از مدت محکومیتشان باقی مانده است. این در حالی است که با وجود امکان استفاده از آزادی مشروط برای موکلم، علی‌رغم درخواست آزادی مشروط، متاسفانه تاکنون با آن موافقت نشده است”.
پیشتر تقی رحمانی با تأیید خبر تشدید بیماری همسرش- نرگس محمدی، از بی‌توجهی مسئولان امر در این خصوص انتقاد و اعلام کرد: «نرگس محمدی زندانی است اما زندانی همراه با انواع محرومیت‌ها.»
او با بیان اینکه نرگس محمدی به مداوا نیاز دارد، اعلام کرد: «از سال ۱۳۹۵ با وجود اینکه بارها پزشک به مراقبت از وی و بستری شدن وی توصیه کرده بود با بی‌توجهی مسولان مواجه شده است.»


نظرات