مخالفت دادستانی و سپاه با انتقال آرش صادقی زندانی سیاسی به بیمارستان جهت درمان







دادستانی  و سپاه پاسداران ضمن اعلام مخالفت با انتقال آرش صادقی به بیمارستان به او گفته اند «هزینه زیادی برایماند 
داشته‌ای؛ نمی‌گذاریم زنده از زندان بیرون بروی.»
ممانعت این مقامات در حالی صورت گفته است که براساس نتایج آزمایش آرش صادقی زندانی سیاسی به سرطان استخوان مبتلا شده است و در ناحیه بازو گسترش پیدا کرده است و ممکن است این توده تکثیر یافته و وضعیت وی وخیم تر شود.
بنا به گفته یکی از نزدیکان آرش صادقی در رابطه با وضعیت وی «آرش صادقی در شرایط جسمانی بسیار بدی است. لازم است که هر چه زودتر به بیمارستان اعزام شده و تشخیص داده شود که توده سرطانی وی خوش‌خیم یا بدخیم است، زیرا اگر خوش‌خیم باشد تومور را برداشته و قسمتی از استخوان ران را با پروتز جایگزین می‌کنند اما اگر بدخیم باشد باید شیمی‌درمانی شود.»
پیش تر نیز مسئولین زندان رجایی شهر کرج در مقابل درخواست خانواده آرش صادقی که مبنی بر اعزام وی به بیمارستان ویژه سرطان گفته اند تنها اجازه انتقال وی به بیمارستان مدنی کرج داده شده است.
آرش صادقی زندانی سیاسی روز ۲۳خرداد ۱۳۹۷، بخاطر احساس درد شدید در ناحیه بازو به یکی از مراکز درمانی نظامی منتقل شد و بعد از معاینه و ام آر آی مشخص شد که او به بیماری تومور استخوانی مبتلا شده است و باید فورا برای درمان به مراکز تومور شناسی منتقل شود.
این زندانی سیاسی از بیماری‌های بسیاری از جمله آسم، کولیت وخیم اولسروز در سه ناحیه از روده، زخم معده شدید در سه ناحیه از معده، آریتمی قلبی و ضعیف شدن ماهیچه های قلب، کوچک شدن کلیه راست و زخم شدید در ابتدای روده بزرگ و انتهای روده کوچک رنج می‌برد. هم اکنون بیش از ۲۰ نوع داروی مصرف میکند که هر هفته توسط خانواده او تهیه و به دستش می‌رسد.
سازمان عفو بین الملل روز ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ضمن اشاره به وضعیت سه زندانی سیاسی آتنا دائمی، آرش صادقی و گلرخ ایرایی خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط آنان شد. همچنین در این بیانیه آمده است «ما به شدت نگران وضعیت بحرانی آرش صادقی هستیم که در اعتراض به رفتارهای بی‌رحمانه و غیرقانونی مقامات علیه همسرش اعتصاب غذا کرده است. جسم او به خاطر اعتصاب غذای قبلی‌اش ضعیف شده است و این اعتصاب می‌تواند زندگی‌اش را در معرض خطر قرار دهد.»
آرش صادقی، فعال سیاسی و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی به همراه همسرش گلرخ ابراهیمی در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ توسط قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه بازداشت و یکم دی‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به بنیان‌گذار جمهوری اسلامی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل گروه غیرقانونی» و همسرش به اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به ترتیب به پانزده سال حبس و شش سال حبس محکوم شدند. حکم آرش صادقی با احتساب چهار سال حبس در پرونده قبلی به ۱۹ حبس افزایش پیدا کرد و در خرداد ۹۵ اجرا گشت.
 

نظرات