توزیع داروهای مشکوک و بدون نام و نشان بین زندانیان در بهداری زندان اوین



یکی از دستگیرشدگان اعتراضات سراسری دی ماه درباره وضعیت اسفبار بازداشت شدگان قیام دی ماه ۹۶ که هم اکنون در زندان اوین هستند؛ گزارش داده است: «در بهداری اوین زندانبانان داروهای مشکوک و بدون نام و نشان بین زندانیان توزیع می کنند.







 آنها خیلی راحت و با کمترین تحقیق و پرسشی مسکن های قوی و مخصوصاً متادون بین زندانی ها توزیع می کردند. حتی چند نفری روزهای چهارم و پنجم بازداشت خمار بودند.
با سرد و گرم شدن دائمی اتاق‌ها تعداد زیادی سرما خوردند. چون حدوداً سه برابر ظرفیت بازداشتی داخل قرنطینه ۲ اوین زندانی وجود داشت، که در نتیجه خیلی سریع و به صورت وسیعی ویروس به سایر زندانیان سرایت کرد.
به دفعات دیده می‌شد پزشک یا کسی که جای پزشک حضور داشت حتی جلوی بازداشتی‌ها گفته بود من تخصصی ندارم و نمی‌توانم دارو تجویز کنم! با این حال اغلب داروهای زیاد و بدون روکش که مشخص نبود چه دارویی هستند به بازداشتی ها می دادند.
آنها از گفتن نام داروها امتناع می کردند.
بسیاری از کسانی که روزهای اول دارو دریافت کرده بودند تا دو یا سه روز حال بسیار بدی داشتند. به همین دلیل بازداشتی‌ها از مراجعه به پزشک و دریافت دارو وحشت داشتند.
شخصاً پس از سه روز سرماخوردگی سخت، خودم رو قانع کردم تا به پزشک مراجعه کنم، پزشک فقط دو ثانیه دست روی پیشانی من گذاشت، حتی به صورتم نگاه هم نکرد و نپرسید مشکلت چیست، نسخه ای به من داد که ۶یا هفت دارو در آن نوشته بود!
یکبار هم یک حرف عجیبی از یکی از خدماتی ها که معمولاً از زندانی‌های با جرایم اقتصادی هستند شنیدیم که می‌ گفت بچه‌ها اگر دارو خواستید از من بگیرید! بخدا که بهداری داخل زندان اصلاً خوب نیست!
تقریباً در بیشتر اتاق‌ها هرج و مرج بود. اتاقی که ما در اون حضور داشتیم، به لطف حضور شخصی که استاد یکی از دانشگاه های معتبر تهران بود که او هم در اعتراضات دی ۹۶ بازداشت شده بود، فضای اتاق رو مدیریت می‌کرد که جو خیلی خوب و آرامی داشت.
روز چهارم یا پنجم بازداشت شدنم بود که یکی از بازداشتی ها درخواست یک لیوان شیر کرد.
اما با خوردن شیر بشدت حالش خراب شد و به بیمارستان منتقل شد. میگفت در حالت خواب و بیداری که بوده یکی از لباس شخصی‌های همراه؛ به پزشک گفته بود “می‌خوام دو سه روز خاموشش کنی”…»

نظرات