تاکید مکارم شیرازی به برخورد شدید با مخالفان حجاب اجباری




ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید محافظه‌کار شیعیان در قم تاکید برای برخورد شدید با معترضان به حجاب اجباری استوی اعلام کرد که باید حجاب را به «الزام قانونی» تبدیل کرد.


طبق این گزارش مکارم شیرازی خواستار شدت‌گرفتن برخورد با دختران خیابان انقلاب استمکارم شیرازی شنبه چهارم فروردین در دیدار با حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت:
«باید با امر به معروف و نهی از منکر به صورت دوستانه و محترمانه با آن مواجه شد ولی برخورد با عده ای که با حجاب مبارزه طلبی می کنند باید با دیگر افراد متفاوت باشد. اگر برخورد با این موضوع سست شود، ضربه ای به اسلامیت نظام وارد و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی متزلزل می شود و کشور تبدیل به جمهوری منهای اسلام خواهد شد.»
پس از آنکه دختران خیابان انقلاب با پرچم‌کردن روسری‌هایشان و ایستادن بر سکوهای شهرهای مختلف ایران اعتراض به حجاب اجباری را آغاز کردند، مقام‌های امنیتی و قضائی از تشدید برخورد با این معترضان خبر دادند.
این مرجع تقلید حامی حکومت مدعی شد که «حجاب اجباری» تبلیغ «دشمنان نظام» است و باید حجاب را همچون دیگر قوانین، همچون قوانین راهنمایی و رانندگی به «الزام قانونی» بدل کرد: «بحث اجباری بودن حجاب که مفهومی منفی دارد باید حذف و تبدیل به الزام قانونی شود.»

نظرات