‌ گزارشی از وضعیت حقوقی هدایت عبدالله‌پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام




گزارشی از وضعیت حقوقی هدایت عبدالله‌پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام

Bildresultat för ‫عکس از هدایت عبدالله‌پور، زندانی سیاسی محکوم به اعدام‬‎

پرونده هدایت عبدالله‌پور زندانی محبوس در زندان مرکزی ارومیه که به اتهام بغی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود علیرغم نقض حکم توسط دیوان عالی کشور مجددا توسط شعبه هم عرض به حکم اعدام منتهی شد. حسین احمد نیازی وکیل این زندانی سیاسی به هرانا گفت برای موکلش درخواست فرجام خواهی کرده است.

حکم یک زندانی در زندان مرکزی ارومیه به نام هدایت عبدالله‌پور که به اتهام بغی در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده بود، پس از بررسی در دیوان عالی کشور نقض و برای بررسی مجدد راهی شعبه هم عرض شد.

شعبه هم عرض در دادگاه انقلاب ارومیه پس از بررسی پرونده و علیرغم نظر دیوان عالی مجددا هدایت عبدالله‌پور را به اعدام محکوم کرد.
حکم بغی این زندانی در صورتی صادر شده است که وی مدعی است: “هیچگاه دست به سلاح نبرده و در زمان بازداشت نیز سلاحی به همراه نداشته است”.

حسین احمدی نیاز وکیل آقای عبدالله‌پور در خصوص وضعیت حقوقی موکلش گفت هدایت عبدالله‌پور به اجبار وارد یک پروسه شده که هیچگونه اطلاعی از موضوع نداشته و اراده‌ای هم در کار نبوده و متاسفانه وارد این شرایط شده. ضابط محترم که سپاه هست خواستار اعدام ایشان به اتهام بغی شده است”.

این وکیل دادگستری در ادامه گفت: “دادگاه بدوی بغی را صادر کرده و خوب اعدام داده است که دیوان عالی کشور حکم را نقض کرده است چون گفته ایشان اسلحه نداشته است، تفسیر قانون به نفع متهم بایستی باشد، اما شعبه هم عرض مجددا مبادرت به صدور حکم بر اعدام کرده است”.

ماصدای زندانیان سیاسی هستیم

زندانی سیاسی آزاد باید گردد.

نظرات