بازگشت سهیل عربی از بند تنبیهی به بند سابق

سهیل عربی زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که حدود یک ماه پیش بدلیل تنش های بین زندانیان بند سابق، بصورت تنبیهی به قرنطینه این زندان منتقل شده بود روز یکشنبه سرانجام به اندرزگاه ۷ زندان اوین بازگردانده شد. در این دوره تنبیهی که سهیل عربی در قرنطینه زندان سپری کرد از حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بود.

Bildresultat för ‫عکس از سهیل عربی‬‎

 سهیل عربی طی یک ماه گذشته ۲۹ روز را در قرنطینه زندان اوین بصورت تنبیهی گذراند، وی در این ایام از ملاقات و حق تماس تلفنی با خانواده محروم بود علاوه بر اینکه در محیط غیر بهداشتی و شرایط نامساعدی نیز نگهداری می شد.
قرنطینه زندان که محل نگهداری موقت زندانیان تازه وارد است، معمولا با مشکلات زیادی مانند وخامت حال زندانیان معتادی که به تازگی به زندان منتقل شده اند و همینطور با عدم تفکیک زندانیان بر اساس جرایم و وضعیت سلامت و حتی سن روبروست.
چنین محیطی صرفا برای نگهداری چند روزه فرد تازه وارد قبل از انتقال به بند های اصلی زندان در نظر گرفته شده است و از امکانات سکونت بلند مدت و شرایط بهداشتی مناسب برخورد نیست.
سهیل عربی که پیشتر در سالن اندرزگاه ۸ زندان اوین سکونت داشت به دلیل درگیری با زندانیان دیگر بصورت تنبیهی به قرنطینه بند ۱ منتقل شد.
سهیل عربی روز یکشنبه سرانجام از قرنطینه زندان اوین به بند هفت منتقل شد اما تا کنون وسایل شخصی این زندانی به وی تحویل داده نشده‌ است.

نظرات