آخرین گزارش از وضعیت زوج زندانی حسن صادقی وفاطمه مثنی در زندان







حسن صادقی و فاطمه مثنی در بهمن ماه سال ۱۳۹۱ بدلیل برگزاری مراسم ترحیم برای پدر آقای صادقی که از مخالفان حکومت ایران بود بصورت خانوادگی به همراه دو فرزند ۱۶ و ۱۱ ساله شان دستگیر و درب منزلشان پلمپ شد،
فاطمه مثنی در بند زنان زندان اوین و شوهرش حسن صادقی در زندان رجایی شهر کرج در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۵ ساله خود هستند.
این زوج توسط قاضی پیر عباس محاکمه و پس از برکناری او در دادگاه توسط قاضی احمدزاده هرکدام به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم و دو فرزندشان بدون سرپرست رها شده اند.
لازم به ذکر است که اموال این خانواده ازجمله محل کسب حسن صادقی و منزل شخصی شان توسط نهاد های دولتی مصادره شده است.
حسن صادقی پیشتر در سال ۶۰ و در سن ۱۶ سالگی بازداشت و پس از ۶ سال از زندان آزاد شد،
نهایتا وی در بهمن ماه ۹۱ به همراه همسرش برای آخرین بار بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد. او در بازجویی ها توسط ماموران وزارت اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته است.
“به دلیل شدت ضربات یک بار دچار بیهوشی شده و پس از یک ساعت به حالت عادی بازگشته است” وی پس از چهار ماه و نیم تحمل انفرادی به بند ۳۵۰ اوین منتقل و بعد از یک سال با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان آزاد شد.
با شروع درمان آقای صادقی بیماری وی توسط متخصصان “آب سیاه چشم” تشخیص داده شد، آقای صادقی هنوز دوره ی معاینه پزشکی اش را به اتمام نرسانده که در بهمن ماه ۹۴ طی مراجعه جهت ملاقات همسرش در سالن ملاقات زندان اوین بدون آنکه احضاریه ای دریافت کرده باشد جهت اجرای حکم بازداشت شد، وی پس از بازداشت بدون در اختیار داشتن دارو یک هفته را در قرنطینه اوین سپری و به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
زندانی سیاسی حسن صادقی پس از مدتی طولانی بدون اجازه درمان و در اختیار داشتن دارو نهایتا به تشخیص پزشک بهداری زندان رجایی شهر وضعیت چشم اش وخیم اعلام شدو به بیمارستان اعزام شد.
فاطمه مثنی در دوران تحمل محکومیت اش دچار شکستگی از ناحیه ی پا شده و بدلیل عدم درمان بموقع و وقفه های طولانی مدت حین انجام فیزیوتراپی که توسط پزشک متخصص تجویز شده بود، همچنان از صدمات وارده و درد های طولانی و عذاب به بهبودی نرسیده است.

نظرات