دستگیری یک زوج نوکیش مسیحی در تهران





یک زوج نوکیش مسیحی پس از احضار توسط نیروهای امنیتی در تهران دستگیر شدند . این نوکیشان مسیحی متهم هستند که در یک مراسم خاکسپاری مطابق شعائر و آیین مسیحیت در بهشت زهرا عمل کرده اند.




 


 روز ۱۹ شهریورماه سال جاری در حالی که مراسم خاکسپاری در قطعه ۳۰۰ بهشت زهرا برگزار می شد، مهرداد هوشمند و همسرش بعنوان نوکیشان مسیحی در این مراسم شرکت کردند.
این دو نوکیش مسیحی در این مراسم  به دعا  و نیایش پرداختند.
گفتنی است“در طول مراسم افراد غریبه ای به صحنه آمدند و از آقای هوشمند و همسرش حین مراسم فیلمبرداری کردند. آنان گویا پس از پایان مراسم مدارک شناسایی آقای هوشمند را از او مطالبه و ضبط کرده بودند.”
روز بعد از مراسم این شهروند تهرانی و همسرش برای پس گرفتن مدارک و پاسخ به برخی سئوالات به دفتر پیگیری اداره اطلاعات احضار شدند.
مهرداد هوشمند و همسرش پس از چند ساعت بازجویی در همان محل بازداشت و سپس به نقطه نامعلومی منتقل شدند. از سرنوشت این افراد پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.
لازم به یادآوری است هر چند قانون اساسی جمهوری اسلامی مسیحیت را بعنوان یکی از دین های رسمی کشور نام می برد با اینحال دستگاه امنیتی با افرادی که دین خود را تغییر دهند و به  مسیحیت گرویده اند برخورد می کند.

نظرات