خودکشی یک زندانی در زندان رجایی شهر


علی صورتگر زندانی عادی بند ۱۰ سالن ۳۰ زندان رجایی شهر، بیش از ۱۷ سال را در زندان به عنوان دوران محکومیت پشت سر گذاشته بود اما به دلیل شرایط سخت و غیرقابل تحمل در زندان به وسیله بستن طناب به تخت سوم خود را حلق آویز کرده و جان باخته است.

به گفته شاهدان عینی، مسئولان زندان رجایی شهر و زندانبانان که مسئول حفظ جان و امنیت زندانیان هستند، پس از این اقدام و مرگ علی صورتگر، به دلیل آنکه مسئولیت مرگ وی را به عهده نگیرند خودکشی وی را به گردن یکی از زندانیان عادی انداخته اند.
زندانیان در این خصوص ابراز داشته اند که به دلیل آنکه علی صورتگر در زندان خودکشی کرده و جان خود را از دست داده است مسئولان زندان و سازمانهای مرتبط باید دیه فرد مذکور را پرداخت کنند اما به دلیل آنکه دیه را گردن نگرفته و مسئولیت مرگ وی را عهده دار نشوند مرگ این زندانی را به جای خودکشی قتل عنوان کرده و ابراز داشته اند که این موضوع را یکی از زندانیان عادی دیگر صورت داده است.
به گفته زندانیان عادی سالن ۳۰ این زندان، زندانی مذکور که مسئولین قصد دارند مرگ علی صورتگر را بر گردن وی بیندازند حمید صادقی نام داشته و از نظر روحی و روانی شرایط مساعد و تعادل رفتاری ندارد و به همین منظور مسئولان زندان از وضعیت جسمانی این زندانی سوءاستفاده کرده تا عنوان کنند که مسئولیت خود را به درستی انجام می دهند و دیه را نیز پرداخت نکنند.
به گفته زندانیان بی قانونی ها در زندان رجایی شهر روز به روز افزایش می یابد و زندانیان تحت فشار مضاعف قرار دارند و همین امر نیز منجر به آن می شود که عده ای از آنها توان تحمل شرایط را نداشته و تن به خودکشی و از بین بردن خود بدهند.
در کنار تمامی موارد عنوان شده زندانی حمید صادقی که تعادل روانی نداشته و دچار بیماری است به همراه سایر زندانیان نگهداری می شود در صورتی که با توجه به وضعیت جسمانی وی نباید در زندان و در بین سایر افراد عادی زندانی باشد اما مسئولان زندان نه تنها وی، بلکه بسیاری از زندانیانی که زیر سن قانونی هستند را در بین سایر زندانیان بزرگسال نگهداری می کنند.

نظرات