مقام ارشد قضایی ایران از همکاری ۱۸ هزار نفر با دادستانی برای کنترل فضای اینترنت خبر داد

در ادامه فضای خفقان و کنترل شهروندان ایرانی، معاون دادستان کل جمهوری اسلامی، از همکاری «داوطلبانه» نزدیک به ۱۸ هزار نفر با دستگاه قضایی جهت شناسایی مخالفان در فضای مجازی خبر داد. تحریریه تایمز اسرائیل پنجشنبه 9 فوریه 2017  

یک مقام قضایی رژیم ایران از راه اندازی بسیج فضای مجازی با حضور ۱۸ هزار نفر رصد کنندۀ وبلاگها، پایگاهها و سایت‌های اینترنتی خبر داد که وظیفه شان، گزارش دادن به دادستانی تریف شده است.
برخی از رصد کنندگان شبکه های اجتماعی


به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالصمد خرم آبادی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن اعلام کرد که این ۱۸ هزار نفر به صورت داوطلبانه فضای مجازی را رصد می‌کنند و در مواردی که شاهد ارتکاب تخلف از سوی سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی باشند به دادستانی کل کشور گزارش می‌کنند.

به گفته او، یکی از منابع اصلی برخورد کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با سایت‌های متخلف، گزارش‌های داوطلبانه مردمی است.


اوایل هفته نیز، وزیر اطلاعات دولت حسن روحانی، از اشراف وزارت اطلاعات بر شبکه‌های اجتماعی و رصد کردن ۱۸۰ هزار کانال تلگرامی در کشور خبر داد.

هم اکنون ارگانهایی چون فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران ( فتا)، و همچنین کمیته مصادیق مجرمانه، فعالیت‌های اینترنتی و به خصوص شبکه‌های اجتماعی را در این کشور تحت نظر دارند و هر از گاهی با برخی از وبلاگها، پایگاههای خبری، سایت‌ها و شبکه های اجتماعی و فعالان آن برخورد می کنند.

نظرات