"اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، موشک‌های ما بر سر آنها فرود می ‌آید"

مقام ارشد سپاه پاسداران: در تقویت برنامه موشکی ‌مان درنگ نمی‌ کنیم
فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در واکنش به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی ایران، اعلام داشت: جمهوری اسلامی در تولید و تقویت موشک ‌های خود درنگ نمی‌کند.


در ادامه واکنش های مقامات ایران به وضع تحریم های اخیر ایالات متحده بر علیه جمهوری اسلامی که به جهت آزمایش های موشکی این کشور صورت گرفته است، امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی، طی شرکت در رزمایش موشکی و پدافندیِ شهر سمنان که در روز شنبه ۱۶ بهمن ماه برگزار شد، در واکنش به هشدار آمریکا نسبت به فعالیت ‌های موشکی ایران گفته است: «جمهوری اسلامی در تولید و تقویت موشک ‌های خود درنگ نمی‌کند و اگر دشمنان دست از پا خطا کنند، موشک‌های ما بر سر آنها فرود می ‌آید».

این مقام ارشد سپاه پاسداران همچنین مدعی شده است: «پرداختن به برنامه هسته ‌ای و موشکی، بهانه‌ ای برای دشمنی با نظام جمهوری اسلامی است».



حاجی زاده در ادامه با بیان این ادعا که «تهدید ایران توسط برخی مقامات آمریکایی یاوه گویی است»، گفت: «با شناختی که از توان نیروهای مسلح و خودمان داریم با اطمینان اعلام می ‌کنم که تهدید خارجی برعلیه نظام اسلامی ما کارساز نیست، چنانچه اگر دشمن دست از پا خطا کند، موشک ‌های ما غرش کنان بر سر آنها فرود می آیند».
بنابر گزارش مهر، وی با اشاره به ویژگی‌های یک رزمایش پدافندی که در روز شنبه توسط جمهوری اسلامی انجام شده است نیز اظهار داشت: «رزمایش فرماندهی پدافند نیروی هوافضا پس از انجام موفقیت آمیز مراحل مقدماتی، امروز وارد مرحله ی اصلی شده است که این رزمایش از جنس رزمایش های سالانه بوده و در منطقه‌ ای به وسعت ۳۵ هزار کیلومتر مربع درون کویر برگزار می‌ شود».

او در ادامه تاکید کرده است: «پیچیدگی سامانه‌های پدافندی، ده‌ها برابر بیشتر از موشک و پهپاد است که به واسطه آن، استخوان بندی تحریم‌های دشمن در حوزه پدافندی کاملا خرد شده است».

گفتنی ست که رزمایش پدافندیِ مذکورِ نیروی هوافضای سپاه، یک روز پس از آن آغاز شد که دولت آمریکا در واکنش به آزمایش جدید موشکی ایران، ۲۵ فرد و شرکت را به فهرست تحریم‌ها علیه ایران اضافه کرده که در پی این اقدام، مقامات آمریکا نیز واکنش متعددی به آزمایش جدید موشک بالستیک ایران نشان داده اند.
شایان ذکر است که تهدیدهای این مقام ارشد سپاه در حالی صورت می گیرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری خطاب به جمهوری اسلامی هشدار داده است که «جمهوری اسلامی با آتش بازی می ‌کند، چرا که من به اندازه آقای اوباما با این رژیم مهربان نخواهم بود».

در همین راستا، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز در واکنش به برخوردهای خصمانه و ستیزه جویانه ی مقامات ایران در رویکرد با آمریکا، گفته است: «ایران بهتر است نگاهی به تقویم کند و ببیند که شخص جدیدی بر سر میز دفتر کار ریاست جمهوری آمریکا نشسته و به صلاح این کشور است که عزم رئیس ‌جمهور جدید آمریکا را آزمایش نکند».

نظرات