مخالفت مسئولین قضایی با عفو محمد نظری زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی



مسئولین قضایی حکومت جمهوری اسلامی با عفو محمد نظری، یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی مخالفت بعمل آوردند.




























 دادستانی حکومت جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای به محمد نظری، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج مخالفت خود را با عفو وی نشان داد.
این زندانی سیاسی ضمن تأیید این خبر گفت: روز سه‌شنبه سوم اسفندماه، نامه‌ای از دادستانی برایم ابلاغ شد که نوشته بود به علت احراز نشدن صلاحیت عفو شما مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.
محمد نظری عنوان کرد: چندماه پیش هم نامه‌ای با این مضمون از سوی اطلاعات ارومیه فرستاده شده بود که در آن علاوه بر آزادی از انتقال من به زندان مرکزی ارومیه مخالفت شده بود.
محمد نظری، زندانی سیاسی کُرد اهل شاهین‌دژ که روز نهم خردادماه ٧٣ از سوی مأموران امنیتی سپاه ابوذر شهر بوکان بازداشت گردیده بود، از حق هرگونه مرخصی قانونی محروم می‌باشد.
وی که یکی از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی کُردستان و ایران می‌باشد به اتهام "هواداری و تبلیغ برای احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران"، بازداشت و در دادگاه بدون حضور وکیل و به ریاست قاضی جلیل‌زاده، رئیس دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد.
حکم این شهروند کُرد سرانجام در سال ٧٨ با یک درجه تخفیف به زندان ابد کاهش یافت و از آن زمان تاکنون در زندان‌های ارومیه و رجایی‌شهر کرج محبوس و از هرگونه اعطای مرخصی محروم گشته است.
این زندانی سیاسی کُرد در شهریورماه ٩١ به نشانه‌ی اعتراض به دو دهه حبس در زندان‌های حکومت اسلامی ایران اقدام به دوختن لب‌های خود نمود و برای مدت ٤٠ روز نیز دست به اعتصاب غذا زد.

نظرات