وزیر دفاع آمریکا :ایران بزرگترین حامی تروریسم است

وزیر دفاع آمریکا صبح شنبه جمهوری اسلامی ایران را بزرگترین حامی تروریسم در جهان خواند و تحریم‌های تازه‌ی دونالد ترامپ را زدن یک سیلی به گوش ایران دانست.
 به گزارش آسوشیتدپرس، ژترال «جیمز ماتیس» که در یک کنفرانس مطبوعاتی در یک کنفرانس خبری مشترک با «تومومی اینادا» وزیر دفاع ژاپن در توکیو صحبت می‌کرد، گفت: «در مورد ایران هیچ نشانه‌ای نداریم که نشان بدهد به نظم بین‌المللی مبتنی برقانون احترام می‌گذارد».
خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس از وزیر دفاع آمریکا پرسید، «کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد که به ایران اخطار می‌دهد، سوال این است که چه اخطاری به ایران داد و شما در مقام وزیر دفاع آیا قصد دارید قدرت نظامی بیشتری علیه ایران به کار ببرید؟ برای مثال دومین ناو هواپیمابر را به خلیج فارس بفرستید؟ یا اینکه تحرکات نظامی دیگری مد نظر دارید؟ اگر این کار را نکنید آیا دادن این اخطارها حرف‌های تو خالی نیست؟»
ماتیس در جواب گفته، «در مورد ایران باید بگویم که این کشور بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است. فکر می‌کنم، عاقلانه این باشد که اطمینان پیدا کنیم که ایران بداند رفتارش خیلی‌ها را نگران کرده و ما در کنار کشورهایی که به دنبال حفظ ثبات خود هستند، وظیفه داریم با ایران صریح صحبت کنیم، درست نیست که این موضوع نادیده گرفته شود و خوب نیست که این موضوع رد شود».
ژنرال ماتیس در بخش دیگری از سخنانش در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حال حاضر هیچ ضرورتی به افزایش تعداد نیروهای آمریکا در خاورمیانه نداریم و برنامه‌ای هم برای آن وجود ندارد، [...] اما در مورد ایران نشانه‎ای نیست که بگوید به نظم بین‌المللی مبتنی برقانون احترام می‌گذارند، ما شاهد سوء رفتارشان بودیم از لبنان تا سوریه تا بحرین و یمن و باید در یک مقطع زمانی به آن پرداخته شود».
وزیر دفاع آمریکا از تحریم‌های جدیدی که ترامپ علیه ایران وضع کرده به عنوان سیلی تازه در گوش ایران برای آزمایش سلاح موشکی و انتقال اسلحه به نقاطی در منطقه نام برد و گفت آن تحریم‌ها علیه بعضی افراد و شرکت‌ها واکنشی به رفتار ایران بوده است.
مقامات ایالات متحده می‌گویند ایران علاوه بر آزمایش موشک‎های بالستیک از شورشیان شیعه حوثی در یمن نیز حمایت می‌کند.

نظرات