بلاتکلیفی فرهاد سلیمی در زندان رجایی شهر



«فرهاد سلیمی» روحانی‌ کُرد محبوس در زندان رجایی شهر کرج از ۸ سال پیش بدون صدور حکم و محرومیت از مرخصی در زندان به سر میبرد.


 فرهاد سلیمی از اهالی شهرستان سقز در تاریخ ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ خورشیدی توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت شده‌ و با وجود گذشت ۸ سال همچنان بصورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

ﻓﺮﻫﺎﺩ ﺳﻠﯿﻤﯽ آخرین بار روز دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ به شعبه ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه فراخوانده شد اما از آن زمان حکمی به وی ابلاغ نشده است.

در سال ۱۳۸۹ قرار وثیقه برای وی صادر شد با این وجود، وزارت اطلاعات با آزادی وی به قید وثیقه مخالفت کرد و نصیری پورقاضی ناظر بر زندانیان عقیدتی و سیاسی اهل سنت هم پاسخی به درخواست مجدد وی نداد.

سلیمی در زمان بازداشت به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه تحت شکنجه و بازجویی نگهداری شد. در تیرماه سال ۱۳۸۹ به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ بسر برد. در دی ماه سال ۱۳۸۹ پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

پدر فرهاد سلیمی، روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۱۳۹۲ فوت کرد و با این وجود مسئولین زندان از دادن مرخصی به این زندانی عقیدتی محبوس در بند ۷ سالن ۲۱ رجایی شهر خودداری کردند

نظرات