خريد و فروش مواد مخدر در زندان های جمهوری اسلامی


ما الان شاهد موج عظیم اعدام زندانیان با جرایم حمل مواد مخدر هستیم . و از طرفی شاهد پخش مواد مخدر در  زندان اوین و رجایی شهر در بند جرایم عادی هستیم . اگر حمل مواد مخدر جرم و حکمش اعدام هست چرا براحتی در زندان های جمهوری اسلامی به فور مواد مخدر یافت میشود و براحتی خرید و فروش میشود.




















امروزه ما شاهد این مسئله در زندانهای جمهوری اسلامی هستیم و زندانیان سیاسی این مسئله را افشا کرده اند .
تعدادي از متهمان هم که به دلايل مختلف وارد زندان شده‌اند معتاد نيستند اما در زمان سپري کردن دوران محکوميت خود،‌ اسير وسوسه‌هاي ديگر زندانيان شده و شايد متهمي که به علت مشکلات مالي به زندان افتاده بود، هنگام خروج به يک معتاد تبديل شده باشد.
برخي از زندانيان معتقد هستند که قبل از اينکه به علت جرم ارتکابي وارد زندان شوند، به مواد مخدر اعتياد نداشته‌اند و بعد از ورود به زندان معتاد شده‌اند.
زندانی که از اسمش مشخص است که دسترسی به بیرون از زندان ندارد چگونه می تواند گوشی و مواد مخدر به داخل زندان بیاورد؟ روشن است که سرنخ و کلاف در دست خود مسئولین و مامورین زندان است.
در سالنی که ۲۴ ساعته توسط ده دوربین چک می شود ٫کدام زندانی امکان وارد کردن مواد مخدر را دارد.
به گفته مسئولان زندان برخی از همسران زندانی  با جاسازی مواد در اتاق ملاقات شرعی ( ملاقات شرعی ملاقاتی بود که مختص افراد متاهل بود ) این مواد را به دست شوهرانشان میدادند و بدین سان مواد وارد زندان میشد .
به گفته زندانی سیاسی بهنام اراهیم زاده
از مشکلات عدیده زندان و مافیای ورود مواد مخدر توسط بعضی از مسئولان زندان خصوصا داریوش امیریان و بی حقوقی مطلقی که در مورد زندانیان رجایی شهر روا می شود  زندانیانی که حیثیت و کرامت آنها پیوسته به تحقیر آمیز ترین شکل ممکن لگد مال می شود
گاها به مدت دو روز آنها را در قرنطینه زندان و در پارک (زندانیانی که برای ملاقات شرعی، یا ملاقات حضوری و مرخصی می روند بعد از اتمام مرخصی و یا ملاقات در قرنطینه زندان و اتاقی که توسط یک مامور و دوربین زیر نظر است، به مدت دو روز منتقل و زیر نظر قرار می گیرند. این محل پارک نامیده می شود. برای آنکه زندانی نتواند چیزی در ملاقاتها از ملاقات کننده دریافت و یا از خارج از زندان به داخل بندها وارد کند در این محل فرد در زمان استفاده از سرویس بهداشتی با دوربین و مامور کاملا مورد نظر و کنترل قرار می گیرد که مطمئن شوند موادی در معده اش جاسازی نکرده است و یا همراه خود چیزی نیاورده است. در زمانی که زندانی در پارک نگهداری می شود داروهایی به او می خورانند که فرد دچار تهوع و بالا آوردن شود) نگهداری می کنند و حتی استفاده از سرویس بهداشتی آنها را با مامور و دوربین زیر نظر می گیرند با این حال چطور مواد مخدر وارد زندان میشود.
امروزه زندان هم به محل کسب و کار پررونق آقایان و آقازاده هایی که در زندان استخدام شده اند٫تبدیل شده است و از طریق آن درآمدهای کلان به جیب می زنند. این اعمال بصورت نهادینه شده و از طریق باندهای مافیایی درون نظام انجام می شود.
در زندان‌ها مواد مخدر بين 20 تا 40 برابر قيمت خارج از زندان به فروش مي‌رسد و اين نشان مي‌دهد که معامله براي سوداگراني که به دنبال سود اين قضيه هستند، مقرون به صرفه است.
از مشکلات عدیده زندان مافیای ورود مواد مخدر  است که توسط بعضی از مسئولان زندان  خصوصا داریوش امیریان  مدیر داخلی زندان و سید نجم الدین حسینی مسئول سابق بند دو و خواهر زاده امیریان و برادر ایشان و سایر دارو دسته اش انجام میگیرد.
ورود مواد به درون هر اندرزگاهی در میزان کلان از همان روش سیستماتیک یعنی همکاری عوامل فاسد کادر زندانها انجام میشود . در زندان رجایی شهر به افسرانی که در ورود مواد نقش داشتند زندانیان لقب سگ داده بودند . به طور مثال زندانی میگفت امروز سگ برایم مقداری مواد آورده است. شاید لفظ سگ به خاطر وفاداریش باشد و گاهی اوقات در درگیری میان باندهای فروش مواد مخدر این زندانیان ، سگهای یکدیگر را میفروختند ( یعنی با تماس پنهانی به واحد حفاظت زندان اطلاع میدادند ) و این ماموران با نظارت نامحسوس بازداشت میشدند ولی در کلیت قضایا تاثیری نداشت زیراکه باز هم عده ای دیگر وارد بازار میشدند.
به گفته ی  یکی از زندانیان آزاد شده زندان اوین از وضعیت سالن ۱۲ بند ۷ زندان اوین یک فروشگاه سالن ۱۲ جابجایی و فروش مواد مخدر توسط باندهای وابسته به مسئولین زندان است.
مورد دیگر مسعود عرب چوبدار است که برای وی نیز پاپوش درست کردند و او را ابتدا به سلول انفرادی و سپس به زندان رجایی شهر تبعید کردند.
عباس طاهری زندانی عادی اندرزگاه دو(دارالقران) زندان رجایی شهر که در پی انتشار سه نامه درباره پخش و فروش مواد مخدر در زندان توسط داریوش امیریان مدیریت داخلی زندان مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته بود در انفرادی زندان نگهداری می شود.
و زندانیانی که در پخش مواد مخدر در زندان سهیم هستند آزادانه در هر بندی رفت و آمد دارند تا بتوانند مواد را جابجا کنند .
درگیری در بند ٦ سالن ١٨ رجایی شهر
روز دوشنبه ٢ فروردین درگیری شدیدی در بند ٦ سالن ١٨ رجایی شهر به خاطر زد و بند بر سر فروش مواد مخدر اتفاق افتاد. در این درگیری یکی از زندانیان عادی به اسم بابک قیاسی کشته شد.
نکته جالب این است که این زندانیان که چطور پول مواد مخدرشان را تامین میکنند از یکسری از زندانیان سوءاستفاده جنسی میشود و از طرف دیگر جاسوسی برای مسئولان زندان در قبال موادمخدر .
همانطوریکه در خبرها خواندیم که در زندان مرکزی ارومیه مسئولان زندان به زندانیان عادی گفته است که در قبال مرخصی باید جاسوسی کنید تا بتوانید به مرخصی بروید .
این سیاست ضدبشری جمهوری اسلامی است که در داخل ایران و حتی در داخل زندان نیز به پرورش جاسوس می پردازد .
این سخنان اژهای در سال 1389 محسني اژه‌اي سخنگوي قوه‌قضاييه در اولين نشست خبري بعد از انتصاب به اين سمت با بيان اينکه همه ما بايد تلاش کنيم تا اين جرم ريشه‌کن شود، ادامه داد: منکر ورود مواد مخدر به زندان نيستيم
محسني اژه‌اي سخنگوي قوه‌قضاييه در اولين نشست خبري بعد از انتصاب به اين سمت با بيان اينکه همه ما بايد تلاش کنيم تا اين جرم ريشه‌کن شود، ادامه داد: منکر ورود مواد مخدر به زندان نيستيم کما اينکه بارها ديده شده که خانواده‌ها و ملاقات کنندگان در حاشيه انتقال متهم به زندان يا انتقال متهم از زندان به دادسرا به صورت جاسازهاي قوي و غيرقابل دسترسي به متهمان مواد مخدر رسانده‌اند که در بسياري از موارد نمي‌توان آنها را پيدا کرد.
سخنگوي قوه قضاييه افزود: موضوع بعدي بلعيدن مواد مخدر توسط متهمان است که در مواردي ديده شده متهمان تا 700 گرم مواد مخدر را بلعيده‌اند و به داخل زندان برده‌اند که البته با هماهنگي‌هاي انجام شده و خريداري دستگاه‌هاي اسکنر قوي در تلاش هستيم تا اين موضوع را به صفر برسانيم و بتوانيم بگوييم مشکل مواد مخدر را حل کرده‌ايم.
محسني‌اژه‌اي خاطر نشان کرد: از روز اول حضورم به عنوان دادستان کل کشور خطاب به سازمان زندان‌ها نامه‌اي نوشتم و از آنها خواستم تا تمامي تدابير لازم را بينديشند تا بتوانيم موضوع ورود مواد مخدر به داخل زندان را کنترل کنيم و اميدواريم اين سختگيري‌ها نتيجه بدهد.
نصب بيش از 7 هزار دوربين‌ مداربسته در زندان‌ها براي جلوگيري از خشونت و مبادله موادمخدر
محمدعلي زنجيره‌اي معاون توسعه مديريت و منابع سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بيان اينکه بيش از 7 هزار دوربين مدار بسته در زندا‌هاي کشور نصب شده است گفت: اين دوربين‌ها از درگيري، اعمال خشوت و همچنين مبادله موادمخدر جلوگيري مي‌کنند؛ اين دوربين‌ها براي افزايش تجربه زندانبان‌ها و همچنين تنظيم برنامه‌هاي تربيتي مؤثر است.
حرف آخر آقای اژه ای پس چی شد شما در سال 1389 گفتید که باید اين جرم ريشه‌کن شود، اما حالا ما شاهد این هستیم در زندان مواد مخدر براحتی یافت میشود و باند مافیای مواد مخدر در زندان توسط مسئولین زندان درست شده است . اما در عوض ما شاهد اعدام متهمین به مواد مخدر هستیم . افراد جوانی که بدلیل نداشتن شغل و امنیت شغلی به این سو رفته اند و  مسئولان حکومتی و آقا زاده هایی که خود عامل اصلی  پخش مواد مخدر در کشور هستند و پول هایی کلانی از فروش مواد مخدر در کشور و زندان به جیب میزنند . نباید محاکمه گردند و افراد بیگناه را به چوبه های دار می سپارید .
گزارش دهنده: زهرا لطفی

نظرات