گزارشی از دزدی از زندانیان تحت عنوان بازرسی



گزارش زیر را یکی زندانیان سیاسی که به تازگی از ایران خارج شده تنظیم کرده است.

این زندانی سیاسی سابق به دزدیهای سیستماتیک عوامل زندان تحت عنوان بازرسی و قاچاق اجناس و تهدید زندانیان به تبعید بعنوان عامل تهدید و سرکوب می پردازد.

در یک دزدی و کلاشی آشکار سربازهای اوین تلفنها و سیم کارتهای دست دوم را توسط زندانیان آمر وارد بازداشتگاه می کنند و به زندانیان با قیمتهای کلان بین ۳ تا ۵ میلیون می فروشند. سپس همین سربازان گوشیها را حین بازرسی می گیرند و به عنوان حق کشف و تحت این عنوان که جنس قاچاق کشف کرده اند به فرماندهانشان می دهند.

زندانی که دسترسی به بیرون از زندان ندارد چگونه می تواند گوشی و مواد مخدر به داخل زندان بیاورد؟ روشن است که سرنخ و کلاف در دست خود مسئولین و مامورین زندان است.

زمانی که بازرسی می زنند حدود ۴۰ تا ۵۰ سرباز همراه با فرماندهانشان؛ کلیه زندانیان را به بیرون از سالن منتقل می کنند. در حین انتقال زندانیان به بیرون همین سربازان و فرماندهان آنها، از وسایل زندانیان دزدی می کنند. از ساعت و لوازم شخصی و لباس تا مواد خوراکی داخل یخچال زندانیان مورد دستبرد قرار می گیرد.
Bildresultat för ‫عکس از زندان رجایی شهر‬‎

پس از هر بازرسی زندانیان با این صحنه روبرو می شوند که بسیاری از وسایلشان ناپدید شده و میزان زیادی از مواد غذایی آنان ضایع و نابود شده است. این صحنه نتیجه هجوم وحشیانه برای بازرسی است که توسط مامورین صورت گرفته است.
همچنین باید به تهدید زندانیان به تبعید به زندانهای دوردست و بندهای خطرناک بعنوان حربه ای در دست مسئولین زندان اشاره کرد.
در موردی یکی از دادیارهای زندان هتک حرمت و توهین به خانواده یکی از زندانیان داشت که با اعتراض زندانی و خانواده اش مواجه شد که همین امر منجر به انتقال زندانی به سلول انفرادی و سپس تبعید به زندان دیگر منتهی شد.

در موردی دیگر محرم هادی سرابی برای امیر دوربین قاضیانی پاپوش درست کرد و گزارشی به مسئولین زندان داد که این امر باعث انتقال وی به زندان رجایی شهر شد.

از این زندانی کمتر جایی صحبت شده است. وی خلبان هلی کوپتر و کاپیتان نیروی هوایی ارتش بود که به اتهام همکاری با دول متخاصم محکوم به ده سال حبس تعزیری شد.

مورد دیگر مسعود عرب چوبدار است که برای وی نیز پاپوش درست کردند و او را ابتدا به سلول انفرادی و سپس به زندان رجایی شهر تبعید کردند.

مسئولین زندان به زندانیان اخطار می دهند به محض اینکه زندانی اعتراض یا سرپیچی کند یا گزارشی بر علیه مسئولین زندان بنویسد با تبعید به زندان رجایی شهر روبرو خواهد بود.

نظرات