چرا مجازات در ملاء عام .....



در ایران سال‌هاست که شاهد مجازات افراد بصورت اعدام و شلاق زدن در ملاءعام و یا چرخاندن در سطح شهر می‌باشیم. که در بیددادگاه‌های قضایی جمهوری اسلامی به جنین احکامی محکوم شده اند.
آیا چنین احکامی که توسط این سیستم فاسد جمهوری اسلامی صادر می شود درست بوده یا نه ؟
و اینکه با این سیاستی که سردمداران با این جرایم در پیش گرفته اند در کاهش جرم و جنایت در جامعه موثر بوده ؟
یا با این فکر مسئولان جمهوری اسلامی می خواهند که مجازات در ملاءعام سبب شود که افرادی که مستعد در انجام جرم و جنایت هستند، با دیدن و شنیدن چنین مسائل می ترسند و از انجام جرم  دوری میکنند و درس عبرتی برای سایرین خواهد شد .
هم‌چنین  با این فکر که مسئولان رژیم  با مجازات در ملاءعام  می خواهند به چامعه احساس امنیت و آرامش  بدهند.
اما پیش خود فکر نمی کنند چرا این افراد به سمت جرم رفته اند؟


چرا اصلن باید مسئله مجازات برای اینگونه جرایم باید اعدام  و شلاق باشد .
اما خوب فکر کنیم و به کارنامه جمهوری اسلامی در طول این سی و اندی سال نگاهی بیندازیم می بینیم که اهدافی که این نظام در برخورد با اینگونه جرائم در پیش گرفته است فراتر از این حرف ها است .
چونکه جمهوری اسلامی یعنی اعدام سرکوب و ترویج خشونت و فقر بیکاری دزدی  و .... است .
میخواهد با مجازات در ملاء عام قدرت نمایی کند و به نوعی ترس و وحشت و رعب  در جامعه حاکم کند و با عث ترویج خشونت  قساوت، انتقام و نفرت در جامعه شوند .
یعنی با این سیاست ها میخواهد انسانیت را در جامعه از بین ببرد و تخم نفرت و خشونت در بطن جامعه پرورش بدهند . چونکه ایدئولوژی که حاکمان جمهوری اسلامی دنبال میکند ضد انسانی و بر اسلام استوار است .
در واقع سیاستمداران دیکتاتور ی حاکم بر ایران اعدام را قانون میکنند تا در لوای تضمین امنیت جامعه امنیت حکومت ننگین خود را تضمین کند.
اعدام را قانون میکند تا در لوای عدالت حق اندیشه و آزادی خواهی در جامعه را سرکوب کند.
اسم دیگر اعدام سرکوب آزادی بیان و اندیشه - خواست معیشت و رفاه - آزادی احزاب و تشکل - آزادی دین و بی دینی - و حرمت زنان در جامعه است.
در ایران جمهوری اسلامی جنایت اسلامی خودش را با اعدام در سالهای 60 و 67 تثبیت کرد .
بقای جمهوری اسلامی با اعدام است .
زهرا لطفی

نظرات