درآمد میلیونی مسئولین زندان ازفروشگاه زندان اوین



براساس گزارش رسیده درآمد روزانه فروشگاه سالن ۱۲  زندان اوین ٬روزانه بین سه تا پنج میلیون تومان براوردشده است. فردی سومالیایی بنام واشنگتن غول بیان کرد که توزیع مواد مخدر در اندرزگاه ۷ و ۸ زندان است.
139404121301188565615354


















 ورودی سالن ۱۲ زندان اوین فروشگاه کوچکی قرار دارد . تمامی اجناسی که توسط این فروشگاه به زندانیان عرضه میشود٫تاریخ گذشته٫بدرد نخور و بسیار بنجل است که به طرز باور نکردنی با قیمت کلان به زندانیان فروخته می شود.
زندانیان بدلیل نیازهای روزانه خود به مواد غذایی و سایر الزامات ضروری؛ مجبورند این اجناس را که قیمت چند برابر گرانتر دارند٫بدلیل نیازهای روزانه بخرند. عوامل زندان آنچه را که هیچ فروشگاهی قادر به عرضه آنها نیست و باید دور ریخته شود به نام تعاون زندان به زندانیان می فروشند.
درآمد روزانه فروشگاه سالن ۱۲ بین سه تا پنج میلیون تومان در روز است.
البته لازم است گفته شود که اجناسی با کیفیت های خوب در بندهای دیگر یافت می شود که البته آنها نیز با قیمتهای کلان فروخته می شود.
به این ترتیب غیر از آنچه که در بیرون از زندان چپاول می شود؛ زندان هم به محل کسب و کار پررونق آقایان و آقازاده هایی که در زندان استخدام شده اند٫تبدیل شده است و از طریق آن درآمدهای کلان به جیب می زنند. این اعمال بصورت نهادینه شده و از طریق باندهای مافیایی درون نظام انجام می شود.
بطور مثال بازیافت نان خشک بر عهده یک قبیله ترک زبان است که در استخدام زندان هستند.
بازیافت زباله در دست کردهایی است که از این راه درآمد کلان به جیب می زنند.
در اندرزگاه ۸ دزدان دریایی یا سومالیایی هستند که حبس بعضی از آنها تمام شده ولی در زندان مانده اند و کسب و کار خود را دارند. رییس آنها فردی بنام واشنگتن است که غول توزیع مواد مخدر در اندرزگاه ۷ و ۸ است. واشنگتن سومالیایی الاصل است و نزدیک به ۱۸۰ نوچه سومالیایی٫کنیایی و آفریقایی برای او کار می کنند.
وی مواد مخدر را بوسیله همین نوچه هایش در بندها توزیع می کند. نفرات وی هیچگاه چک و بازرسی نمی شوند و اجازه رفت و آمد آزاد به قسمتهای مختلف زندان را دارند و هیچکدام از محدودیتها شامل حال آنان نمی شود.آنها با
آزادی کامل مواد مخدر را جابجا و توزیع می کنند چرا که وابسته به عوامل و روسای زندان هستنددر عوض بازرسی های وحشیانه ای در سالن ۱۲ و زندان انجام می شود که تمام زندگی و لوازم زندانیان را به هم می ریزند و از بین می برند.حتی مرغهای فریزری که زندانیان جهت استفاده روزانه از فروشگاه خریداری می کنند یکی یکی باز و چک می شود که چیزی داخل آنها جاسازی نشده باشد. بهانه بازرسیها این است که زندانیان گوشی موبایل ٫سیمکارت و فلش وارد می کنند. این در حالی است که زندانیان اجازه رفت و آمد به سایر مکانهای زندان را ندارند. در سالنی که ۲۴ ساعته توسط ده دوربین و جاسوسان مالی مانیتور می شود ٫کدام زندانی امکان وارد کردن اجناس را دارد.
این کارهای غیرانسانی بهانه ای برای ایجاد محدودیت و فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی است.

نظرات