وخامت وضعیت جسمانی سه زندانی مبتلا به بیماری سل در زندان رجایی شهر



سه تن از زندانیان با جرائم عادی در بند ۱۰ زندان رجایی شهر که مبتلا به بیماری سل هستند، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی دچار وخامت وضعیت جسمانی شده و جانشان در خطر جدی می باشد.
وخامت وضعیت جسمانی سه زندانی مبتلا به بیماری سل در زندان رجایی شهر
 نام دو تن از این زندانیان مهدی امیری و معین علی محمد عنوان شده است، اما نام نفر سوم همچنان مشخص نیست. این سه زندانی چندی پیش به بهانه پیگیری وضعیت جسمانی از زندان رجایی شهر به قرنطینه زندان قزل حصار منتقل شده بودند اما با گذشت مدتی بدون رسیدگی های لازم به زندان رجایی شهر بازگردانده شدند.
به گفته هم بندیان این سه زندانی تا کنون هیچ گونه رسیدگی به منظور بهبود بخشیدن به وضعیت این سه زندانی صورت نگرفته و بهداری زندان هیچ گونه دارویی اعم از داروهایی که به منظور بهبود بخشیدن و حتی مسکن در اختیاراین ها قرار نمی دهد.
زندانیان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت این سه تن ابراز داشتند که تعداد مبتلایان به سل و سایر بیماری های واگیر دار و خطرناک در این زندان بسیار زیاد بوده اما تا کنون آمار مشخصی از آنها ارائه نشده است. همبندیان این سه زندانی ضمن تاکید بر وخامت وضعیت این افراد و هشدار به مسئولین از تمامی سازمان و نهادهای حقوق بشری خواهان یاری و پیگیری وضعیت بیماران در این زندان شدند.

نظرات